• virveli

Teneriffa i januari, behagligt väder?

Sambon och jag suktar efter lite semester, sola och äta gott.
    Vi har kikat på Teneriffa, någon som varit där i januari?
    Vi åker den 24/1 i så fall.

• Svar på tråden Teneriffa i januari, behagligt väder?
  • LMT

Jag har varit där i januari. Det var skönt men inte väder för sol och bad. Det var för kallt i havet, lite mulet och blåsigt.

• virveli
    LMT skrev 2011-12-19 08:47:44 följande:
    Jag har varit där i januari. Det var skönt men inte väder för sol och bad. Det var för kallt i havet, lite mulet och blåsigt.
    Aha, så inte ens "ligga vid poolen och sola"- väder alltså? Låter ju som om det vore onödigt att fara då.
  • niky40

Jag har varit där i januari. Det gick inte att ligga vid poolen och stranden var kall och blåsig.. Som dålig svensk sommar. 19 grader..

• Tuffen

Håller med. Vi har varit på Teneriffa och Gran Canaria flera ggr och ingen av gångerna har det varit sola och bada-väder. Trist, men så är det. 

• virveli

Attans, då får vi stanna hemma

• LMT

Ja, Teneriffa är inget jag hade satsat på i januari, var en besvikelse. Har varit där två gånger på sommaren också och då var det perfekt !

• Omega83

Antar att ni bara kan åka i Januari? Vi var på Gran Canaria i februari i år och hade 23-25 grader och strålande sol hela veckan. Gick bada både i poolen och havet!

• virveli
    Omega83 skrev 2011-12-19 20:17:09 följande:
    Antar att ni bara kan åka i Januari? Vi var på Gran Canaria i februari i år och hade 23-25 grader och strålande sol hela veckan. Gick bada både i poolen och havet!
    Ja, tanken är väl om vi ska resa i vinter får det bli i januari, vi planerar en längre resa redan till sommaren och var bara lite sugna på värme
  • niky40

Åk till gambia eller kap verde. Där är det varmare.

• mammaNena

vi va där i början på feb och hade jätte bra väder!
    Kunde bada i havet, vinden va härlig, ca 25 grader..
    Allt va toppen liksom!
    (vi kanske bara hade tur!?)    

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
Svar på tråden Teneriffa i januari, behagligt väder?