niky40 skrev 2011-12-19 22:19:44 följande:
ok jag förstår. Även om kanarieöarna ligger betydligt närmare fastlandet än kap verde. Ska inte försöka övertala dig:) men jag skulle inte åka till teneriffa I januari I alla fall..
Var tvungen att kika på kartan, du har en poäng

Kimmylee skrev 2011-12-19 22:19:24 följande:
Jag var på Teneriffa i januari för några år sedan. Om man bara hittade lä så var det varmt och skönt i solen, och framförallt var det skönt att befinna sig i +20 grader istället för -20 grader. Shorts och linne och ett par sandaler på dagarna. Även om det inte är riktigt varmt tycker jag att det är så mycket värt att få lite sol på nästippen och långa dagar. Helt klart energipåfyllning, även om det inte går att sola hela dagarna.
Eller hur, lite kontrast är det ju trots allt

Dock är man väl lite harig för att man köper sig en vecka i blåsten, man vet ju aldrig. Kanske är bättre att hamstra pengar inför sommarens resa ändå.. Humma!
Lotten 66 skrev 2011-12-19 22:22:17 följande:
Har varit på Teneriffa många gånger både i januari o februari o vi har då haft strålande väder alla gånger utan en. Som en fin o varm svensk sommar med ca 25 grader på lande o ca 20 i vattnet. Helt underbart så jag hade inte tvekat.
Hoppsan, lät ju lovande. Kommer lämna över beslutet till sambon, jag är alldeles för semstersugen för att vara klok