Inlägg från: virveli |Visa alla inlägg
  • virveli

Teneriffa i januari, behagligt väder?

Sambon och jag suktar efter lite semester, sola och äta gott.
    Vi har kikat på Teneriffa, någon som varit där i januari?
    Vi åker den 24/1 i så fall.

• Svar på tråden Teneriffa i januari, behagligt väder?
  • virveli
    LMT skrev 2011-12-19 08:47:44 följande:
    Jag har varit där i januari. Det var skönt men inte väder för sol och bad. Det var för kallt i havet, lite mulet och blåsigt.
    Aha, så inte ens "ligga vid poolen och sola"- väder alltså? Låter ju som om det vore onödigt att fara då.
  • virveli

Attans, då får vi stanna hemma

• virveli
    Omega83 skrev 2011-12-19 20:17:09 följande:
    Antar att ni bara kan åka i Januari? Vi var på Gran Canaria i februari i år och hade 23-25 grader och strålande sol hela veckan. Gick bada både i poolen och havet!
    Ja, tanken är väl om vi ska resa i vinter får det bli i januari, vi planerar en längre resa redan till sommaren och var bara lite sugna på värme
  • virveli
    niky40 skrev 2011-12-19 21:14:00 följande:
    Åk till gambia eller kap verde. Där är det varmare.
    Jag är rädd för Afrika
    mammaNena skrev 2011-12-19 21:16:09 följande:
    vi va där i början på feb och hade jätte bra väder!
    Kunde bada i havet, vinden va härlig, ca 25 grader..
    Allt va toppen liksom!
    (vi kanske bara hade tur!?)    
    Jaa, det låter onekligen så
  • virveli
    niky40 skrev 2011-12-19 22:11:36 följande:
    Tänk på att Teneriffa också ligger i Afrika.. :)
    Ahmen i och bredvid är en smula skillnad va
    Kap Verde nosar ju på fastlandet, rimligt simavstånd
  • virveli
    niky40 skrev 2011-12-19 22:08:44 följande:
    :) vad är du rädd för?
    Jag vet inte.. Aldrig velat åka dit. Hygienen, eller bristen av den.
    Sett alldeles för många verklighetsbaserade massmordsfilmer därifrån, etc.

Nej men allvarligt, landet tilltalar mig inte, är en liten trygg, inskränkt svensk tjej antagligen.
  • virveli
    niky40 skrev 2011-12-19 22:19:44 följande:
    ok jag förstår. Även om kanarieöarna ligger betydligt närmare fastlandet än kap verde. Ska inte försöka övertala dig:) men jag skulle inte åka till teneriffa I januari I alla fall..
    Var tvungen att kika på kartan, du har en poäng
    Kimmylee skrev 2011-12-19 22:19:24 följande:
    Jag var på Teneriffa i januari för några år sedan. Om man bara hittade lä så var det varmt och skönt i solen, och framförallt var det skönt att befinna sig i +20 grader istället för -20 grader. Shorts och linne och ett par sandaler på dagarna. Även om det inte är riktigt varmt tycker jag att det är så mycket värt att få lite sol på nästippen och långa dagar. Helt klart energipåfyllning, även om det inte går att sola hela dagarna.
    Eller hur, lite kontrast är det ju trots allt Dock är man väl lite harig för att man köper sig en vecka i blåsten, man vet ju aldrig. Kanske är bättre att hamstra pengar inför sommarens resa ändå.. Humma!
    Lotten 66 skrev 2011-12-19 22:22:17 följande:
    Har varit på Teneriffa många gånger både i januari o februari o vi har då haft strålande väder alla gånger utan en. Som en fin o varm svensk sommar med ca 25 grader på lande o ca 20 i vattnet. Helt underbart så jag hade inte tvekat.
    Hoppsan, lät ju lovande. Kommer lämna över beslutet till sambon, jag är alldeles för semstersugen för att vara klok
Svar på tråden Teneriffa i januari, behagligt väder?