• virveli

    Bästa anti-ageing/antirynkkrämen?

    Jag närmar mig 27 år och vill börja använda produkter för att förebygga hudens åldrande och vill nu gärna ha lite tips om vilka krämer som är bra?

    Beskriv gärna varför ni uppskattar produkterna så

  • Svar på tråden Bästa anti-ageing/antirynkkrämen?
  • virveli

    M.a.o. fortsätta smörja sig med en bra dagkräm?

    Känner mig helt lost och fast i gamla vanlig Nivea, så oavsett, tipsa mig!

  • 20120419

    Jag kommer nog använda Nivea tills jag dör.
    Älskar det företaget deras produkter och deras reklam.

  • virveli
    moleztah skrev 2011-12-20 04:33:47 följande:
    Jag kommer nog använda Nivea tills jag dör.
    Älskar det företaget deras produkter och deras reklam.

    Hehe, ah - även jag har ju varit sucker för deras saker länge nu..


    Undrar just om det finns någon bättre, eller om deras grejer är bra.

  • 20120419

    En annan sak är APOTEKET!


    Har inte stött på en enda skitprodukt därifrån
    Schampo, handkräm, ja u name it

  • virveli
    moleztah skrev 2011-12-20 04:43:59 följande:

    En annan sak är APOTEKET!


    Har inte stött på en enda skitprodukt därifrån
    Schampo, handkräm, ja u name it


    Har redan varit där och rotat, provade deras egna produkter under en period.

    Kika här, Niveaprodukter.

    Utan antirynktjosanhejsan: http://www.kicks.se/nivea/hudvard/ansikte/dagcreme-c188/pure-natural-dagcreme-for-normal-hud-p14053?panel=00011

    Med antirynkeffekt: http://www.kicks.se/nivea/hudvard/ansikte/anti-aging-c200/pure-natural-anti-wrinkle-dagcreme-p14051?panel=00011#product-info-read-more

    Vad kan skillnaden vara?
  • 071001

    Nåt tips för linjerna under ögonen som kommer efter 35?

  • AnCa89

    Dyra krämer är bättre och alla dessa "tester" som påstår att det inte finns ngn skillnad mellan dyra och billiga är bara en bluff och PR som företagen beställer.  Tro mig, jag har jobbat inom denna bransch och vet hur det fungerar.

    Ja, nu till frågan. Du  behöver inte använda anti-age hela tiden, eftersom du är bara 27år, men däremot så ska du använda anti-age i 3-4månader och göra sedan uppehåll i 3-4månader och använda fuktgivande och närande krämer osv.
    De bästa märken mot rynkor är: Kanebo, Shiseido, La Praire, Lancome. Vilken passar bäst just dig, väljer du själv.
    Annars så kan du ju väl gå till ngn butik där de testar din hy och rekommenderar den krämen som passar dig bäst.

  • ruthen

    Den enda substansen som har vetenskaplig bevisad effekt mot rynkor heter tretinoin.
    Om du har extrema solskador, så är det tretinoin som läkaren skriver ut åt dig. Det finns inget annat.

    För att en antirynkkräm ska ha någon effekt måste koncentrationen vara så pass hög som den är i de krämer som bara finns på recept. De krämer som säljs över disk, som innehåller exempelvis retinol som är något liknande, har för låg koncentration för att ha någon effekt på rynkorna.

    Allt detta har jag lärt mig från en dokumentär som gick på tv för ett tag sen, där de gick till botten mot lurendrejeriet som går ut på att sälja dyra rynkkrämer till kvinnor. Vet ej vad dokumentären heter men den var brittisk.

    Googla "tretinoin" så kan du lära dig mer.
    här är en länk:

    dermatology.about.com/cs/topicals/a/tretinoin.htm

  • virveli
    AnCa89 skrev 2011-12-23 20:13:21 följande:
    Dyra krämer är bättre och alla dessa "tester" som påstår att det inte finns ngn skillnad mellan dyra och billiga är bara en bluff och PR som företagen beställer.  Tro mig, jag har jobbat inom denna bransch och vet hur det fungerar.

    Ja, nu till frågan. Du  behöver inte använda anti-age hela tiden, eftersom du är bara 27år, men däremot så ska du använda anti-age i 3-4månader och göra sedan uppehåll i 3-4månader och använda fuktgivande och närande krämer osv.
    De bästa märken mot rynkor är: Kanebo, Shiseido, La Praire, Lancome. Vilken passar bäst just dig, väljer du själv.
    Annars så kan du ju väl gå till ngn butik där de testar din hy och rekommenderar den krämen som passar dig bäst.
    Tack för info!  Varför ska man använda antirynk ett par månadet i stöten och sen låta bli ett tag? Vad blir effekten av det? Att man reagerar bättre?
  • Lavito
    20120419 skrev 2011-12-20 04:33:47 följande:
    Jag kommer nog använda Nivea tills jag dör.
    Älskar det företaget deras produkter och deras reklam.
    Allt respekt till Nivea men kolla på http://www.ewg.org/skindeep/ och gå genom ingredienser som finns i deras produkter. Kommer du fortfarande att använda Nivea tills du dör ? :)
  • Julietta

    Jag har hört att olays anti-aging produkter ska vara jättebra! Som tex deras serum. Annars finns det endel fantastiska produkter i lite ner lyx klass. Kan varmt rekommendera Estee lauders serum och crème de la mere. När det gäller hudprodukter får man tyvärr ofta vad man betalar för. Dyrare produkter är ofta bättre helt enkelt.

Svar på tråden Bästa anti-ageing/antirynkkrämen?