Köpa Milex pessar - vart?
Har hört mycket bra om Milex pessar.
Var köper man den??
Är det bara att gå till barnmorskan så ser hon vilken storlek man ska ha?
Har hört mycket bra om Milex pessar.
Var köper man den??
Är det bara att gå till barnmorskan så ser hon vilken storlek man ska ha?
Du måste pröva ut det hos din barnmorska. Och sen har du enligt regelverk ( som är så gammalt att alla glömt bort att det gäller) rätt att få ett pessar/kopparspiral kostnadsfritt för det mesta. I vissa län, t ex Gotland tar de ut en viss kostnad 150 kr, snart 180 när man sätter in spiral/provar ut pessar.
Man beställer via www.miracon.se
Du kan hitta mycket information på www.preventivmedel.com som inte finns på Miracons hemsida.
Om du googlar - urinvägsinfektion spermiedödande gel - , så får du veta lite om det.
Nu har jag varit till barnmorskan och provat ut rätt storlek.
det var inga problem.
Hon sa att det går att köpa spermiedödande kräm på apotek fortfarande och jag fick recept på det.
Frågade om det var farligt men hon skrattade och sa att hon själv och massa andra använt det i många år i alla tider och aldrig fått några problem av det.
Nu ska jag bara ringa till miracon och beställa ett pessar!
Känns bra.
Om man använder det rätt så ska det skydda ungefär lika bra som minipiller sa barnmorskan.
Ja, jag kan bara säga okunnig barnmorska. Sitter just nu bredvid en född -33 som kan beskriva tydligt vilka urinvägsinfektioner hon fick av den spermiedödande krämen på femtiotalet
Och jag själv är ytterligare en, känner många andra dessutom. Det är dessutom vetenskapligt undersökt. Som sagt, googla! Dr Malin André har forskat på detta.
Många män får också besvär, blödande förhud tex. Eller att den svider och irriterar. Den förstör alltså cellmembranen. Inte bra för miljön heller. Läs fakta!
Med Milex så förstör den det absolut känsligaste stället, livmodertappen.
Men helt rätt att pessar är lika säkert, eller säkrare än minipiller. Säkrare, om man har akut-p-piller hemma att ta till ifall man vet att man missade att sätta in det.
Och betydligt bättre för hälsan än minipiller. Lycka till!