MarieClaesson skrev 2012-01-06 16:50:11 följande:
Jag undrar lite över hur vanligt det är att man har mer än en ÄL per cykel.. Har läst på flera ställen nu att det inte är allt för ovanligt.. OM det nu stämmer så borde ju typ "varannan-dag" sexet vara det bästa,eller? :) Någon som testat och haft två positiva äl-dagar under samma cykel?
Fortfarande ingen mens här och helt ärligt så hade jag blivit förvånad om det inte tagit sig denna månaden.. har en känsla bara:) Barnmorskan sa att det är vanligt att man inte plussar förrän en vecka eller två efter BIM, Gör ett nytt test imorgon.. nervigt!
Jag har varit med om att få positivt på ÄL testerna med någon dags mellanrum! Då var det en som jag nämnde det för som trodde att det var så att ägget inte släppte vid den första, men däremot vid den andra. Jag vet inte alls hur det är med den saken. Gravid blev jag i alla fall inte den månaden trots att vi sexade på vid både tillfällena...
På tal om ÄL, jag är lite putt på mig själv för att jag inte har några ÄL-stickor hemma för just nu kryper det i kroppen på mig av lust att testa. Jag har fått för mig att den här gången så kommer det tidigare med tanke på att ajg nu har tagit både Rosenrot och Bidrottninggele och druckit grapfruktsjuice den här månaden. Jag har först nu kommit på att jag har ju inte tänkt på att många säger att man inte ska ta de två första efter ÄL ifall det lyckats ta sig. Men jag gör så att jag räknar med att ÄL är som beräknat på måndag och tar tabletterna fram tills dess. Vad det gäller med mysandet så behöver jag inte ha koll på ÄL den här gången i alla fall med tanke på hur sugen jag känner mig hela tiden. Stackars maken får knappt vara ifred och undrar vad det är för "fel" på mig då jag under en längre period inta haft nästan någon sexlust över huvudtaget och så nu så har jag svårt att hålla händerna i styr... Tur att vi har dottern som vi måste ta hänsyn till för annars så skulle det nog inte finnas några springare kvar när det väl var dags. Fast jag kan ju inte påstå att maken beklagar sig direkt över min ökade sexlust