• Jennso

Vi som försökt ett tag utan plus

Hej JZ

Gott nytt ar! Det ar som brukar saga att det basta och samsta med hela ivf ar att man ar tva. Det ar skont att ha varandra till sotd och ga igenom det ihop men kan ibland vara jobbigt for att man ibland maste sorja och gora ora besulten ihop. Det hela blir ju anda svarare nar man maste ta in ekonomiska forrutsattningar ocksa.

Jag vet vad IMSI ar det ar typ samma som ICSI fast man anvander ett "battre mikroskap" sa att man kan valja ut de basta simmarna.

PICSI har jag bara hort talas om sag den har forklaring pa fertility friends:

PICSI
    PICSI (no idea what it is the abbrevaition of exactly, P-ICSI lol) is a technique where in lay mans terms uses an artifical egg to see which sperm cells have the ability to bind to an egg like they would have to do naturally to fertilise. It is something that isn't able to be a factor in normal ICSI because the sperm are injected directly into the egg. I don't think there are any scientific justification yet but the principle is sound enough to me. If the sperm can bind, then it would have had a shot at fertilising and therefore it is worthy of being selected for ICSI.

Om du kollar pa klinker utomlands sa skulle jag sjalvklart rekomendera Serum men manga rekomenderar oxa de i Tjeckien som oxa ar lite billigare. Eller Riga dit Wonders gick.Det finns ox aen pa Cypern som ger nan slaga garnati vad galler donor agg tror jag.

Finns det nan mojlighet att gora en DNA fragmentation test pa makens simmare ?

Om du har det jobbigt sa kan du alltid maila <3

• Jennso

Jag hoppas att det kommer att kannas battre efter samatlet med lakaren imorgon. Beratta garna hur det gar. Kram!

Kanske 4a: spannade att ni borjar komma narmare att bli kontaktfamilj Det kommer ga jatte bra!

• Jennso

Harligt att det ar flera som ar igang. Vi skulle ju egentligen inte kora nasta cykel forrens till sommaren, for att jag maste vara I Grekland runt tva veckor. Jag har mailat lite med Peny fran serum och jag funderar pa att prova en clomid cykel och sen embryo banking. Istallet for stimm sa ater man clomid (som ar liknande pergo) och eftersom det ar naturligt FSH sa ar iden att man far battre kvalite pa agg och sen fryser man embryo som kommit till blasto stadiet. Jag skulle villja gora tva sadana och frysa embryona och sen kora FET. Nu ska jag bara overtala min man att vi ska gora det har nu och att de extra kostanderna forhoppningsvis ar vart det

• Jennso

JZ du kan skicka formuläret till mig så kan jag fylla i om det är nåt ord som du inte kan. Oroa dig inte så mycket för engelskan, deras är inte heller perfekt

Jag pratade med Ray häromdagen så det ser ut som vi gör ett försök i mars. Jag vet inte varför men jag var lite nervös för att diskutera mina planer med honom men det fick bra.

Ja jag tror att det är det som kallas japanskt eller mini ivf. Hur många ägg beror lite på hur man reagerar på clomid en del får lika många ägg som vanligt stimm (det är oftast kvinnor med lågt amh som använder det så man får aldrig 10+). Det blir spännande att prova nåt nytt

• Jennso

Spannade att manga ar pa gang, jag hoppas pa manga plus I var.

JZ - skicka over det till mig nar du inte kanner att du kan gora nat mer. Vi var dar I ungefar tva veckor sist for det tar oftast sa lang tid nar ,an kor vanlig ivf (man aker over dag 8 ungefar och sen stannar till transfer dag). Men nu sa begover det inte overvakas lika mycket och man behover ju bara stanna till efter EC sa det blir ju bara nagra dagar vilket gor det enklare.

Wonders: Harligt att det ganska snart ar dax

• Jennso

JZ har varit med I samma undersokning sa hon kan sakert ge dig massa information om hur det funkar.

• Jennso

Skönt att vara igång Pusheen och Hallonbacken! Jag håller tummarna för er

• Jennso

Grattis Calabalic skönt att allt går bra.

Jz ni ska nog ställa in på er att Peny kommer rekomendera en hysto, för jag vet nästan ingen som hon inte gjort det för. Ska du skicka blod för det grekiska infektionsprovet? Om nån av de är positiva så kommer hon garanterat rekomedera det och så gör det sk implantation cuts för att embryot ska fästa lättare. Men det är alltid ert beslut islutändan, de kommer inte tvinga er...

• Jennso

Hallonbacken: 4 blasto som är bra nog att frysa in är ett super bra resultat Du får tänka att det sker lite av ett naturligt urval på vägen. Ni måste ha super ägg och spermier för det är inte ofta man får så många ens med äggdonation. Men ni kommer ju inte behöva de här embryona på nåt år nu iallafall, för förhoppningsvis är du redan gravid??

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus