Vi som försökt ett tag utan plus
Hej JZ
Gott nytt ar! Det ar som brukar saga att det basta och samsta med hela ivf ar att man ar tva. Det ar skont att ha varandra till sotd och ga igenom det ihop men kan ibland vara jobbigt for att man ibland maste sorja och gora ora besulten ihop. Det hela blir ju anda svarare nar man maste ta in ekonomiska forrutsattningar ocksa.
Jag vet vad IMSI ar det ar typ samma som ICSI fast man anvander ett "battre mikroskap" sa att man kan valja ut de basta simmarna.
PICSI har jag bara hort talas om sag den har forklaring pa fertility friends:
PICSI
PICSI (no idea what it is the abbrevaition of exactly, P-ICSI lol) is a technique where in lay mans terms uses an artifical egg to see which sperm cells have the ability to bind to an egg like they would have to do naturally to fertilise. It is something that isn't able to be a factor in normal ICSI because the sperm are injected directly into the egg. I don't think there are any scientific justification yet but the principle is sound enough to me. If the sperm can bind, then it would have had a shot at fertilising and therefore it is worthy of being selected for ICSI.
Om du kollar pa klinker utomlands sa skulle jag sjalvklart rekomendera Serum men manga rekomenderar oxa de i Tjeckien som oxa ar lite billigare. Eller Riga dit Wonders gick.Det finns ox aen pa Cypern som ger nan slaga garnati vad galler donor agg tror jag.
Finns det nan mojlighet att gora en DNA fragmentation test pa makens simmare ?
Om du har det jobbigt sa kan du alltid maila <3