• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Gweny
    blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU. 
    Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.

Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Hade mensvärk hela em/kvällen sen och väldigt trött, så la mig tidigt igår.
  • Dakine

Tack allihopa! :) 

Härligt att höra att det går framåt för er andra också. 2015 ska verkligen vara vårt år. 

Vet inte om jag sagt att jag har en blogg, där jag bland annat skriver om denna kampen... Ni är välkomna in att läsa :) 

bjorklundhanna.blogg.se

• Gweny

Nu har jag fått tillbaka ett fint embryo!

Hela 14/15 blev befruktade. 5 st blir till frysen.

Nu börjar en nervös väntan!

• JZ79
    Gweny skrev 2015-03-21 18:13:19 följande:

Grattis!! Håller tummarna dagarna går fort fram till TD.
  • Wittra
    Gweny skrev 2015-03-21 18:13:19 följande:

Grattis, hoppas det går vägen. Försök sysselsätt dig så mycket som möjligt under tiden så du slipper fundera över det... 
  • Wittra

Hej igen. Går rätt bra här. Sprayar och injicerar för fullt. Hade tänkt hoppa på en stresskurs som sjukgymnastiken håller i...blev däremot inte så motiverad när jag kom dit förra veckan. Människan som jag mötte fick reda på min historia med IVF och började direkt mässa om hur negativt och livsfarligt stress var för att kunna bli gravid.. Att det gör kroppen oemottaglig och sedan sa hon det som sårade mig allra mest ..nämligen "denna behandling är ju så viktig att försöka fokusera på, ni får ju inte så många behandlingar på er för sedan får ni ju börja bekosta dem själva"

Jag blev faktiskt rätt chockad över det klumpiga bemötandet, alltså...jag om någon vet väl hur många behandlingar vi har rätt till? Som gratisförsök? Är det något som höjer min stressnivå är det ju prat om det....så jävla onödigt att dra upp det. SkrikandesGråter Blev både ledsen och arg.  

Ska strax på äggplock. Får tid imorgon skulle jag gissa på, ringer SU då. 

• JZ79
    Wittra, vilken  märkligt människa som säger sådana saker Förvånad Känns som den personen borde vara väldigt lyhörd och förstående istället om de arbetar med att hjälpa människor med stressproblem. Suck. Idioter finns överallt.
    Har du hört nått mer om äggplock?

Wonders..... tänker på dig och hoppas du har det bra och att din frånvaro beror på att du har fullt upp med liten bebis  Hjärta

Jenso, är du här? Tror jag mailat dig (minns inte..) Vill bara veta hur du har det och om ni åker snart eller kanske redan har åkt till Aten? All lycka till er och jag håller tummarna!!

Jag väntar på mens som ska komma snart efter att jag tagit nedregleringsspruta. Längtar till östrogenstart!! För det betyder att det inte är så långt kvar till ET
  • Wittra

JZ79: Ja visst var det skitkonstigt beteende av henne. Jag blev faktiskt lite chockad när jag satt där, liksom hon visste ju ingenting om min resa. Vi började inte igår precis att försöka få barn, utan faktiskt hållt på i 3 år. 

Nu har jag dock andra bekymmer här, blev väldigt oroad här ikväll. Jag har ju tagit Gonal-F i flera dagar, inga problem. Så ikväll hamnade jag och mannen i säng, -inget penetrerande sex utan oralt osv. Han hade dock fingrar i mig. Sedan får jag en blödning?! Vi trodde att han rispat mig med nagel. Men jag vet inte...är nu skitorolig och inte kan ringa SU såhär dags för att fråga. Rynkar på näsanObestämd

• Wittra

vill också tillägga att förra IVF:n så var vi också intima med varandra under behandlingen utan något konstigt tillstötte ...som blödning. Ingen läkare, ssk eller barnmorska på SU avrådde oss heller från sexuell aktivitet under tiden,förutom efter då man tagit ägglossningssprutan och efter ÄP då förståss.  Usch, känns riktigt obehagligt nu. SpökeRynkar på näsan

• JZ79

Wittra, det ät säkert ingen fara. Vi har haft sex som vanligt under behandling (inte just runt äp) och aldrig blivit avrådda. Vad kan hända? Förutom att inte ha sex efter ägglossningssprutan eller äp så har jag inte hört nått. Säkert bara slemhinnan som börjat

Blöda..hormonerna gör väl att den kan vara känslig.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus