Inlägg från: Försöker |Visa alla inlägg
  • Försöker

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Och kram på er som är lite deppiga! (ingen mening att försöka dela upp och skriva en kommentar till alla som jag skulle vilja, för ajfånen moffar ändå bara ihop allt till en otydbar gegga...) Men kram!!

  • Försöker

    God kväll finisar!!

    Från och med imorgon går jag från att jobba 7 dar/v till  S E M E S T E R... Och igår var det exakt en mån (!) kvar till flytten till gården! Skrattande Galet, längtar dit så jag knappt står ut!!

    Idag kom dessutom kallelsen för starten på vår IVF. Och det gick bara en kall kår genom ryggraden... Vi fyllde i papprena och sa att vi skulle gå på det första mötet som är bara några dagar efter vårt första möte med familjerätten. Men det känns bara så fel, så svårt att beskriva varför. Men det är inte rätt väg för oss.

    Tänkt kommentera massor förstås, som vanligt. {#emotions_dlg.flower} Men minnet är gott men kort... Så det får bli i morgon, när jag har tid. För då har jag semester. Var bara tvungen att skiva det en gång till.

  • Försöker

    Fina, fina tjejer vad man saknar er när det går alltför lång tid mellan besöken härinne... HjärtaOtålig - Vilka pojkar... Helt otroligt att få se dem och höra hur det går för dem varje dag... Stort. GladCicci - Håller tummarna för ert förhållande. Vet precis hur det är, vi gick igenom en jättekris och det är så jäkla tufft. Men det går, man orkar och man fixar det. Om det är värt att fixas. Och det får magkänslan avgöra. Men det låter ju inte som ni är på väg att lämna varann. Så håll fast och stå kvar när det blåser, om ni kan se er där framme när allt det jobbiga är över. För då kommer det vara värt det! {#emotions_dlg.flower}Kanske 4a - Grattis till 15-årsdagen! Och vad härligt med Prag! När åker ni?

    JZ - Jättefint halsband. Glad 

    BaPumba - Skitmens...   Hur går renoveringen, har ni gjort nåt kul sista dagarna?

    Vårväntan - Så glad för din skull att allt går bra! {#emotions_dlg.flower} 

  • Försöker
    Solrosen - Jag kan nog i stort sett vilken helg som helst utom 17-18 aug och nån helg i sep då svärfar fyller. Men blir det senare i höst så är jag med på det också! SkrattandeBaPumba - Japp, flytt för oss också snart! Om 20 dagar får vi nycklarna... Skål 

    Em me - Vad skönt att höra att allt går bra och att du kan slappna nu!

    Förresten... Min bästa kompis, ni vet hon jag skrivit massor om här tidigare, hon fick en dotter igår.
  • Försöker
    JZ79 skrev 2013-07-10 18:05:04 följande:
    Idag fick jag förresten frågan av en kollega angående mitt halsband. Hon tyckte det va vackert och undrade vad det stod på (det hade vänt sig så baksidan syntes där det står "längtan") förklarade att det va ett smycke som symboliserar min barnlängtan. Då fick jag en sån bamsekram och hon sa flera ggr att jag var modig som berättade det och verkligen imponerad över att vi står för vår längtan efter ett barn Känns riktigt bra att jag idag upplyst någon om ofrivillig barnlöshet.
    Vad stark du är! {#emotions_dlg.flower} Själv är jag så kluven med att va öppen om allt, helt plötsligt. Som om adoptionsprocessen känns sååå mkt större att berätta om på nåt vis.

    Det modigaste jag gjort på FB hittills är att dela länken/inlägget "på facebook får ingen missfall" , om ni läst det?  Inte för att jag fått missfall men det var så klockrent om hur man inte pratar om sånt på fb. Allt ska va så jäkla glatt jämt. Och så är det dem som är tvärtom, gnäller konstant på sin vägg. Då stänger man av, för enbart smärta orkar ingen med. Men det är liksom brist på mellantinget - möjligheten att delge det man inte orkar säga face to face, när det behovet infinner sig.

    Men ditt halsband är en så fin symbol...  
  • Försöker

    Jz, jag håller med Maramina. Jag tror att du klarar det här! Ångest är fruktansvärt. Det svåraste man kan göra är att stanna kvar i den, även om man känner att man drunknar och inte står ut. Även när man är beredd att ta till vad som helst för att döva den och hålla sig flytande, medicin eller annat...

    Jz, du vet var jag står i frågan om ångestdämpande, vi har pratat om det här vid ett flertal tillfällen. Jag har ju varit där själv, och jag tror verkligen att du kan ta dig ur denna onda spiral som ångest är, du klarar det... Jag har ju gått i lång terapi som gick ut på att acceptera och ta till sig ångesten fullt ut, ACT. Acceptance Commitment Therapy. Men det betyder inte att jag inte fattar precis vad du går igenom just nu och att du känner ångest över att förlora det som har dämpat din ångest. Det i sig föder ångest.

    Men du klarar det här! Hjärta Men känner du att du behöver yttre hjälp och mer terapi för att hantera ångesten så var inte rädd om att be om den.

  • Försöker

    Hm, det här med alkohol är ju intressant. Själv tror jag inte det gör det minsta till eller från vad gäller att bli gravid (kanske marginellt men på så lång sikt som vi försöker, och om man dricker hyfsat måttligt, så tror jag det skulle tagit sig ändå = felet ligger nån annanstans). De första åren jag försökte bli gravid drack jag inget alls. Nu tar jag ingen hänsyn till det hela alls faktiskt, inte efter ÄL heller eftersom jag ändå inte blir gravid. För min del gör det ingen som helst skillnad, uppenbarligen. 

    En annan sak är det ju självklart att inte dricka för fostrets skull, sen när man väl plussat (för de som gör det). Men det har ju inget gemensamt alls med att inte dricka för att bli gravid. Två skilda saker.    

    För övrigt har jag min längsta cykel på 2 års tid, sen jag började notera allt. Tyvärr så är även denna cykel första på 2 år som jag inte testat med stickor, därför kan jag inte avgöra när BIM är eftersom den är så oregelbunden (26-36 dagar hittills). De ggr jag haft långa cykler har jag haft mkt spottings innan. Imorgon går jag in på cykeldag 37 och absolut noll indikation på att mensen skulle komma snart. Känns lite jobbigt att inte ha koll på när den ska komma eftersom jag mentalt "stängt av" det här iom adoptionen. Känner inget som helst hopp, så ni behöver inte komma med några hejarop... Känner mig mest så trött på min kropps oförmåga och på att jag inte förstår VAD dess problem är. Trots att acceptansen numera är typ 95 %. En liten del av mig kommer nog aldrig acceptera.  

  • Försöker

    Kram till dig JZ och hoppas du kan hitta en "snällare" medicin nu om du inte klarar dig utan, som går bra med en graviditet. Så där ska du ju inte må... Hjärta

    Maramina, var i norra Italien är ni? Har spenderat alla mina somrar i norra Italien, sen jag var 2 år gammal. Glad 

  • Försöker
    Maramina skrev 2013-07-19 16:38:34 följande:
    Jag vill vara den som är sist här i väntan på pluset! OK?
    Nähä, för det tänker jag vara! Jag väntar ut er allihop här, och den dag jag får barn kommer den här tråden vara stendöd för då har ni alla redan fått era efterlängtade bebisar. Och mitt barn kommer då va cirkus samma ålder som era, fiffigt va! Skrattande

    Nu har vi snart vårt första möte med familjerätten. Glad

    Och Gardasjön är fint, har dock inte varit där själv. Men en kompis gifte sig där med sin italienare samma datum som vi förra året!   
  • Försöker
    Maramina - Vi brukar vara i kurorten Lignano! Staden har förändrats lite sen 80-talet när vi började åka dit men tycker fortf det är lika härligt att åka dit. Och det känns som hemma.

    Och träff med barn sen låter toppen, lite längre fram när alla lyckats på ett eller annat vis! Som det ser ut nu och om allt går enligt plan så får vi barn först om 2-3 år. Ni andra hinner nog ses innan dess, med tanke på hur många av er som står inför IVF nu. Men sen hänger jag på!

    BaPumba - Vad kul att det går bra med renoveringen, vad duktiga ni är! Du bara MÅSTE visa lite före- och efterbilder sen! 

    Vi flyttar om 9 (!) dagar!!! Skrattande Är i vår etta nu och ställer i ordning den inför visningen i morgon. Håll tummarna nu för att många studenter kommer slåss om den! Den var ju ett riktigt renoveringsobjekt när vi köpte den (gick inte att bo i den ens) så vi hoppas att den sticker iväg lite i pris nu. Om nån är nyfiken kan jag skicka länken till hemnet?? DrömmerFlört

    Sen när vi flyttat alla möblerna till huset så drar vi också igång med målning och tapetsering á la den stora varianten... Knallorgange och snorgröna väggar liksom... Drömmer Och i slutet av aug har vi en ett öppet hus/inflyttfest för all släkt, vänner, kollegor mm. 120 pers inbjudna hittills. Ingen tidspress alls att neutralisera väggarna, no no.

    Sen får vi hem våra unghöns typ 2 dagar efter flytten. Så måste fixa stallet omgående också. Men det här ska nog gå bra!  

    Sen ska renoveringen av badrummet påbörjas direkt efter festen. Väggkaklet fyndade jag för halva priset för många månader sen. Toaletterna också. Mitt underbara stengolv jag drömt om till badrumsgolvet (som var waaaay för dyrt) hittade jag IGÅR på utförsäljning, 12 lådor kvar, precis lagom... Efter lite dividerande med säljaren fick vi det till 90 % rabatt!! Förvånad Svävar på moln litegrann... Ord. pris för vårt lilla golv hade annars landat på nästan 6000 kr. Fattar inte hur det gick till men ibland har man livet flyt!

    Vad jag babblar... Är hög på flytt- och renoveringsruset tror jag. Drömmer 

    Kanske 4a - Ha en alldeles underbar semester nu, det har ni förtjänat!!  {#emotions_dlg.flower}
  • Försöker
    Jayt skrev 2013-07-20 10:46:57 följande:
    Usch jag känner mig jättesvullen om magen, det moler i magen och ryggslutet gör ont. Det känns som att jag ska ha mens men det hade jag ju förra veckan och det är en vecka kvar till Äl så det kan ju inte bero på det väl? Eller brukad ni kunna känna av att Äl är på g så här tidigt?
    Jo, numera när jag lärt känna min kropp bättre, så känner jag av begynnelsen på ÄL nån v innan men det är ju så olika. Det kanske inte betyder nåt heller. Är det inte ett bra tecken alltså, att äl är på g just nu?

    Hoppas allt går bra nu, håller tummarna för er!  
  • Försöker

    Välkommen hit, Älskade underbara! Har inga husmorstips alls att komma med, ingenting fungerar det minsta på mig. Men så hör jag till dem som tror på att det här har med biologi att göra. Man (både man och kvinna) har en viss procentuell fertilitet och sen blir man gravid därefter. För vissa tar det en månad, för andra 15 år. Andra inte alls.

    Men det finns ju ett antal vanliga problem man kan ha med fertiliteten, och de är mer eller mindre enkla att åtgärds. Så var inte rädd att gå till en fertilitetsklinik, det är inget farligt och inget man ska skämmas för! Kanske är det nåt så enkelt som att du har utebliven ÄL och då är ju den första behandlingen enkel, smärtfri och ofta framgångsrik. Men det är skönt att veta, det kanske är nåt okomplicerat och lätt att åtgärda. Hur gamla är ni förresten?

    Idag kom maken förresten hem och berättade att han för första ggn sagt som vi bestämt om nån frågar om vi ska skaffa barn snart (vilket vi gissar att folk kommer börja göra nu). Hans jobbarkompis hade frågat vid lunchbordet, "nu när ni flyttar hus, ska ni inte skaffa barn snart?". Stort för maken, som är väldigt reserverad till sättet och håller på integriteten. Men nu svarade han, "jo, men vi står inför att adoptera för vi kan inte få några egna". Jobbarkompisen blev alldeles tyst och utbrast sen "oj, det var rakt svar!". Skrattande

    Skumt, men jag vill också ha den frågan så jag kan säga att vi försöker adoptera! Konstigt när det var den värsta frågan jag visste förut...  

  • Försöker

    Älskade underbara - ja, på över 2 år borde ju cyklerna rättat till sig tycker man. Vet inte så mkt om hormonreglerande p-medel, har aldrig använd sånt men kroppen borde ju återfått balansen. Däremot brukar man inte få göra fertilitetsutredning och/eller behandling förrän man fyllt 25, kan va värt att kolla upp så vet vad som gäller i ert landsting.

  • Försöker
    BaPumba skrev 2013-07-25 10:00:43 följande:
    Försöker: Jag vill gärna ha hemnet-länken.
    Skickat den! Budgivningen avslutades idag och vi fick oförskämt bra betalt, tjoho!!

    Sätra Brunn låter bra för min del om resten av gänget vill och kan. Annars väntar vi tycker jag så många kan va med.
  • Försöker
    JZ - Skönt att du har stunder utan ångest också så det inte blir övermäktigt. Du fixar det här, försök hålla näsan ovanför ytan tills det kommer en lättare stund igen. Hjärta  BaPumba - Haha, lite kul att du skriver att vi har liknande smak. Lägenheten ger definitivt det intrycket men jag renoverade den strategiskt för att få maximalt betalt för den som studenthak. Det kliade i fingrarna många ggr för att göra den mer "jag" men jag lyckades hålla mig. Faktum är att jag verkligen inte gillar svart/vitt/gråskalat alls. För egen del alltså. Och jag gillar ingenting som heter "modernt" och "stilrent". Men samtidigt har jag nog rätt bra fingertoppskänsla för identifiera olika stilar, så renoveringen lyckades bra. Uppenbarligen eftersom 4 studenter slogs om den och den såldes för tre ggr mer än vi köpte den för. Gillar sånt flyt, känns ovant på nåt vis!

    Ska kolla in den där Enjoyguiden, aldrig hört talas om! Ska förresten gå in på Mr Perswall igen, det var ett tag sen! Skrattande

    Och nä, allt ska inte tapetseras och målas. I vårt sovrum är en ljusgul småblommig tapet, den får duga så länge. I det blivande barnrummet är det en ljus men ful och sliten tapet, där ska vi måla eller tapetsera beroende på skicket på tapeten. Är den skapligt intakt så slänger vi på nån ljusbeige färg så länge och gör om det ordentligt om/när vi får barnbeskedet. Vardagsrummet däruppe får va som det är, det gör vi om i vinter. Det är en beige tapet, tråkig med neutral och i hyfsat skick. Hallen däruppe och trappen upp däremot är snor-/illgrön. Den målar vi vit omedelbums, färg är redan inhandlad!

    Därnere har hallen röd panel och ljusgul tapet. Ironiskt nog EXAKT likadant som hos svärmor! Det gör vi om i vinter. Vi kommer nog måla panelen vit och sätta en av tapeterna från kollektionen "anno 1905" (du ser, vi har inte alls samma smak Flört). Hallen och köket är helt ok tills vidare. Arbetsrummet ska definitivt tapetseras om direkt, det är lejongult a la 70-tal! Och vardagsrummet är skrikorange... Nuff said. Den tapeten ihop med det gamla orginalgolvet av furuplant ger vem som helst huvudvärk. Men det blir nog bra, och jag är sjukt effektiv när jag renoverar. Det säger schvisch!

    Är väldigt nyfiken på att få se dina bilder sen!  

    Kanske 4a - Härligt att höra att ni trivs på semestern!  
  • Försöker
    Solrosen - Det låter jättebra! Och min mail har du ju redan. BaPumba - Varför, varför skulle du få mig att gå in på Mr Perswall?! Nu har jag dreglat i snart en timme och spräckt min budget x 7 på ett ungefär!  
  • Försöker
    Jayt - Vill bara säga att jag hoppas så innerligt att den första IVF:en går vägen för er... Även om vi själva valt att inte gå den vägen så hoppas jag för er och håller alla tummar blå för er andra. Fortsätt skriva och berätta, skriv av dig när det är jobbigt och delge din berättelse. Vi är med dig hela vägen! {#emotions_dlg.flower}BaPumba - Grattis till den slutgiltiga flytten igår, underbart! Skål  Kul som du beskriver det, att det här med modernt och industrikänsla är rätt coolt och ser bra ut hos andra. Precis som du tycker om det lantliga. Minns ett häftigt par i UK som rivit ut ett räfflat industrigolv från ett gammalt rivningsprojekt och lagt i sitt kök ihop med murriga färger på väggarna, allt väldigt "industriigt". Det var det häftigaste jag sätt, SÅ udda! Ett riktigt WOW-kök! Men själv skulle jag till slut känna "ok, nu är verkstadspasset slut på jobbet för idag, kan vi åka hem snart?"

    Hehe, kollade in dina tapeter nu... Och nää, vi har inte riktigt samma smak. Fast jag kan se er lght framför mig och även om jag inte valt det själv så fattar jag stilen ni eftersträvar och gillar och helheten kommer bli skitsnygg!

    Faktum är att jag och maken bestämt 2 tapeter därifrån nu, men vågar knappt skriva vilka... Drömmer Men i sovrummet blir det Blossom från kollektionen Nostalgic. I mitt kontor/makens författarrum blir det World Map från Destination. Den blev maken helt sålt på så den blir en hel vägg! Sen är jag sjuuukt sugen på Torn från Nostalgic men har inte funderat ut var den ska sitta... Och där har du min smak sammanfattad, inte det minsta lik din. Flört

    Sen har vi även kollat ut tvättställen till badrummen från Burlington, vi tar hem direkt från England. Me löööööv, kan inte sluta tänka på mina framtida badrum... Wittra - Grattis i efterskott, hoppas mensen håller sig borta!    
  • Försöker

    Och Lillnosen - Kan du inte höra med läkare vad de tycker om medicinen? Det måste ju finnas statistik på hur farligt det är för ett ev foster. Låter ju hemskt med den där smärtan...

  • Försöker
    Försöker skrev 2013-07-28 19:38:48 följande:
    Kul som du beskriver det, att det här med modernt och industrikänsla är rätt coolt och ser bra ut hos andra.
    Äh, det där lät ju tvärtom. Som att du tycker modernt och industri är snyggt hos andra. Det var ju jag som tyckte. Jaja, du fattar. Skrattande
  • Försöker
    Linnea77 skrev 2013-07-28 21:19:31 följande:
    Min doktor sa dag 12 att jag inte skulle få ÄL denna månad för ägget såg litet ut. Men idag dag25 så visar ÄL testet gör första gången jag sett fullt utslag, tom så är strecket starkare än kontrollstrecket! Hoppas fasen han har fel! Har ikväll även fått ÄL sekretet o molande värk! Hoppas hoppas hoppas
    Tempar du samtidigt? För det är ju enda sättet att ta reda på om ägget verkligen släpper, alternativt blodprov. Positivt ÄL-test får man av stigande hormon, även om ägget inte släpper och det är förhållandevis vanligt vid så långa cykler som dina. Men hoppas det släpper! Glad

    Hade du PCO? Brukar dina cykler va så långa som den blir nu? *dåligt minne* Kan ju va bra att tempa några mån med fertilityfriend för att kolla att ÄL verkligen fungerar. Det var ungefär samma för mig nämligen och tempningen är en kanonredskap. Glad Och mina ÄL fungerade visst, trots är det var så långt fram till dem. Läkaren trodde inte det, precis som din men jag fick svart på vitt med tempningen.

    Lillnosen - Usch, låter riktigt hemskt att ha så ont. Kanske lika bra att mensen inte kommer så du får bli bättre. En cykel mer eller mindre i sammanhanget är kanske mindre viktigt, för så där ska du ju inte behöva ha det... {#emotions_dlg.flower}Förresten vet ni tjejer... - Idag har vi första adoptionsmötet på familjerättens kontor!!! Galet nervöst, trots att det bara är första övergripande infomötet. Förvånad Önska oss lycka till! Skrattande  
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus