• Sabbi

Tråd för besvär efter klipp och bristningar?

Ser att det finns en tråd för sfinkterruptur och en för framfall, men ingen för betående besvär efter klipp och bristningar? Förstått att det inte är helt ovanligt. Borde man skapa en sån tråd kanske?

• Svar på tråden Tråd för besvär efter klipp och bristningar?
  • Sabbi

Någon som har besvär fortfarande eller någon som har haft mycket besvär??

• Sabbi

Finns det inget behov av en sådan här tråd alltså???

• Zixi

Jag kan hoppa in i tråden   Fast hur länge måste man ha problem för att de ska räknas som bestående? Blev både klippt och sprack själv och fick sedan infektion i stygnen på ena sidan vilket ledde till att det sprack upp. Tydligen gör man inget annat än ger antibiotika för infektionen och låter det självläka. När jag är säker på att jag inte ska ha fler barn så kan jag få rekonstruktiv kirurgi om det stör mig för mycket.

Jag hade väldigt ont de första månaderna och det tog ett helt år innan jag kunde ha sex igen. Nu har det gått 18 mån och jag har fortfarande ont till och från, funderar på att be om en operation.

2010-07-20 3040/50
  • Sabbi
    Zixi skrev 2012-01-04 15:08:26 följande:
    Jag kan hoppa in i tråden   Fast hur länge måste man ha problem för att de ska räknas som bestående? Blev både klippt och sprack själv och fick sedan infektion i stygnen på ena sidan vilket ledde till att det sprack upp. Tydligen gör man inget annat än ger antibiotika för infektionen och låter det självläka. När jag är säker på att jag inte ska ha fler barn så kan jag få rekonstruktiv kirurgi om det stör mig för mycket.

Jag hade väldigt ont de första månaderna och det tog ett helt år innan jag kunde ha sex igen. Nu har det gått 18 mån och jag har fortfarande ont till och från, funderar på att be om en operation.

Bestående tänkte jag mer att man inte kan göra något åt det. Att det inte går att operera eller att man går med det väldigt länge dvs flera år.

Stackare att du fortfarande har ont. Är det vid sex som det känns mest eller?  
  • Zixi
    Sabbi skrev 2012-01-04 15:39:00 följande:
    Bestående tänkte jag mer att man inte kan göra något åt det. Att det inte går att operera eller att man går med det väldigt länge dvs flera år.

Stackare att du fortfarande har ont. Är det vid sex som det känns mest eller?  
    Jag vet inte om jag skulle bli beviljad operation och om det i så fall skulle göra saken bättre. Ja, i nuläget är det vid sex som det gör ont. Har dock inte testat att cykla på länge så det kan jag inte uttala mig om.
    2010-07-20 3040/50
  • Sabbi
    Zixi skrev 2012-01-04 15:43:15 följande:
    Jag vet inte om jag skulle bli beviljad operation och om det i så fall skulle göra saken bättre. Ja, i nuläget är det vid sex som det gör ont. Har dock inte testat att cykla på länge så det kan jag inte uttala mig om.

Oj ok, då antar jag att ni nästan aldrig har sex då? Kan inte vara så kul att ha smärtsamma samlag?
  • Zixi
    Sabbi skrev 2012-01-04 15:53:06 följande:
    Oj ok, då antar jag att ni nästan aldrig har sex då? Kan inte vara så kul att ha smärtsamma samlag?

Inte så ofta som man hade önskat men man får välja sina tillfällen och förbereda väl
    2010-07-20 3040/50
  • Zixi
    Zixi skrev 2012-01-04 16:33:57 följande:
    Inte så ofta som man hade önskat men man får välja sina tillfällen och förbereda väl
    2010-07-20 3040/50

Och snabbisar föredras
    2010-07-20 3040/50
  • Sabbi
    Zixi skrev 2012-01-04 16:33:57 följande:

Ok vad trist, hinner du få orgasm vid snabbisar?
  • Zixi
    Sabbi skrev 2012-01-04 16:37:06 följande:
    Ok vad trist, hinner du få orgasm vid snabbisar?

Inte för att det är så relevant men det finns andra sätt att skaffa sig orgasmer
    2010-07-20 3040/50
Svar på tråden Tråd för besvär efter klipp och bristningar?