Åka snowboard- nybörjare
Jag är helt nybörjare men skulle vilja lära mig åka om snowboard. Antar att instruktör är det bästa för att lära sig. Bor i Göteborg så undrar vart närmsta snowboardskola ligger? Någon som åker här?
Jag är helt nybörjare men skulle vilja lära mig åka om snowboard. Antar att instruktör är det bästa för att lära sig. Bor i Göteborg så undrar vart närmsta snowboardskola ligger? Någon som åker här?
Öva, Öva, Öva... Kör på en kortare bräda än vad din längd säger att du ska då det är lättare att hantera som nybörjare...
Handledsskydd rekomenderar jag att du har och självklart hjälm!! Kolla med närmsta skidbacke/anläggning om dem har skidskola, brukar även ha snowboardskola...
Kör på och ge inte upp!!
Kan man oftast hyra snowboardbrädor på skidanläggningar eller behöver an köpa innan? Hur svårt är det att lära sig?
Som vuxen tog det mig tre dar att lara mig sjalv. Ett hemgjort "bakskydd" gjort av ett gammalt liggunderlag och satt pa plats innanfor valsittande langkalsonger raddade min bak fran alltfor mycket smarta dag 2 och dag 3. Det gjorde sa ont att jag skrek innan jag landade, for jag visste hur ont det skulle gora igen :) Men snowboard ar en ny utmaning om man bara akt skidor innan - go for it!
Med tre dar menar jag ju inte att man blir ett proffs, men efter tre dar kunde jag typ sta upp och aka pa bradan mer an jag lag ner, och som nan tidigare sa, sen utvecklas man ju hela tiden. Prio ett ar att kunna sta upp och ta sig ner for backen utan alltfor mycket smarta :)
Låter som man kommer ha mycket ont i början. gäller att inte ge upp.
Liften är inte helt trivial, tyckte fan det var svårare att åka liften (släplift) i början än att åka nedför backen.
Vad gäller klädsel, jag förstår att man inte behöver ha något avancerar i början. Men om man ändå har tänkt satsa på en bra jacka. Vad hade ni rekommenderat då att man skall titta efter? Finns ju så många olika märken, prisklasser och modeller. Såg en roxy på rean igår med lite fleece i sen tittade jag på en o'neill som verkade smidig men var ganska dyr. Fast man kommer väl ändå ha jackan några år.
Vet inte vad olika modeller o märken betyder, men själv föredrar jag en rymlig typ goretex jacka (vattentät som andas) med löstagbar eller separat fleece lining innuti. Har haft min goretexjacka ca 15 år nu, det var en bra investering.