Kräver era förskolor också hjälm?
Vår förskola kräver numera hjälm om barnen ska åka pulka på gården, hjälm med grönt spänne.
Trodde inte förskolan skulle kosta pengar i utrustning som det krävs nu? Visst jag vill såklart inte riskera att mina barn råkar ut för olyckor jämfört med de hundralappar jag får lägga ut på extra hjälmar - men trodde ändå att detta var något förskolan fick köpa in...
Vi har bara cykelhjälmar hemma med grönt spänne och det har jag läst någonstans att det inte är lämpligt att ha som lekhjälm, eller pulkahjälm. Så då måste man alltså köpa två nya hjälmar för att barnen inte ska bli utanför på fsk.
Som om man inte har tusen andra utgifter precis nu innan jul....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-20 07:51
Jag skrev ju att jag självklart inte vill riskera barns huvud och att det är en kostnad jag tar! MEN jag har kollat runt på nätet och inte hittat hjälmar med grönt spänne, har hittat EN variant på Stadium för 299:- till medlemspris. Det får ju inte vara cykelhjälmar och vi har skidhjälmar men de får inte heller användas. De använder vi när vi åker skridskor eller pulka etc. Vi är med vid dessa aktiviteter och gården på dagis är verkligen i minsta laget så jag hoppas ändå att de vuxna skulle se om något sker!