Lisastina skrev 2011-12-19 21:01:43 följande:
Hej Mirja,
jag vet väldigt lite om kajmaner, men jag tror att man måste ha en ganska rejäl anläggning för att hålla en kajman. Det finns ju olika sorter, men några blir 1 meter, andra 2,5 meter och måste ha en pool med varmt vatten. Dvs, det kostar mycket att bygga och värma upp rent bortsett från att det troligen tar upp ett helt rum i hemmet. Så det blir nog svårt att hålla en krokodil med din sons måttligt stora nöjeskonto. Och så blir de ju jättegamla!
Och så tänker jag - om han har reptiler som intresse så borde han väl ha lite koll på vad som behövs för att hålla en?
Pengar är inget problem. Jag ärvde allt från min morbror när han dog. Han var en greve borta i finland och hade ett slott. Hans advokat hjälpte mig sälja slottet som jag sedan fick 50 miljoner för. Pengar är inget problem men jag vill att han ska lära sig att arbeta för att få något.
Jag flyttade till Sverige när jag var 11 år. Innan så bodde min familj i finland. Vi hade väldigt dåligt med pengar så jag fick lära mig tidigt att man måste jobba för pengar. Sen gick min mor och far bort när jag var 30. Då var jag den ända arvingen till min morbror så jag ärvde rubbet.
En annan sak jag funderar på är att låta honom köpa en smugglad kajman. Jag är lite osäker på hur illa det är om man tar hand om den väl.