Hur ska man leva i en relation man inte orkar leva i?
Många tror att det är fantastiskt att leva ihop med någon som har mycket i inkomst! Knappast om man själv inte har samma nivå och att partner är en sådan som anser att de inte ska dela med sig. Då blir livet till ett helvete. Det är inte för att man själv är så fokuserad på pengar utan att den andra är det.
Spela roll vad han säger sen om varför du lämnade honom!? Du är ju tydligen inte god nog att vara jämbördig nu heller så varför leva ditt liv på knäna!? Det kommer inte förändras, detta är en grundvärdering vissa har och verkar fostras in i ända från vaggan.
Det är väl så att den man verkligen ska vilja dela något med, är just den man lever ihop med. Hur kul är det att ha pengar och inte kunna dela det med den man lever ihop med!? Nä, det handlar om en lite ärta i hans huvud som säger; rätt ska vara rätt, man ska dela lika för att det ska vara rättvist och den som inte gör det försöker BARA komma åt MINA pengar!!! Kan slå vad om att han dessutom är en person som inte kan förstå att man kan se saker utifrån olika perspektiv utan enbart letar efter ett rätt och ett fel. Troligtvis är hans rätt och den andres fel, eftersom han endast ser sitt perspektiv.
Han är en liten rädd egomygga som säkert lider av sin osäkerhet som han försöker ångestdämpa genom rättvisekampanjer.
Jag klarar inte av att leva så, jag har försökt och jag slet ut mig och fick ingenting i resultat av det. Däremot när jag bröt upp insåg jag hur mycket tid OCH pengar jag hade. Då insåg jag att jag inte köpt något till varken mig eller barnen utan endast till honom och hans intressen, där hade alla pengar gått åt till. Och det var ju inte mer än rätt då han faktiskt var den i hushållet som tjänade mest pengar.... ;)