• astrum

Pampers active fit på dagen, natten då?

Hej! Jag har en son på sju månader, med storlek fyra på blöjorna. Vi har hittills alltid använt Liberos blöjor, men nu när han rör sig mer så vill vi ha en tunnare blöja, som INTE är en byxblöja, och det har inte Libero. Dessutom läcker blöjan på natten.. Får byta minst två gånger per natt. (inte så kul att ställa klockan för den sakens skull då grabben sover hela nätterna). Så vi har i alla fall provat Pampers active fit nu, so far so good... (har inte fått någon bajsblöja än så jag kan inte bedömma den på den fronten). Men på dagen var den helt okej, lagom tunn, läcker inte osv.. Jag har dock fortfarande klivit upp i natt för art byta blöjan för säkerhetsskull, för active fit känns mer som en dag-blöja... De har ju även baby dry, anpassad för nätterna vad jag förstår. Är det någon som har/haft de blöjorna? Funkar de bra och är fria från läckage? Ni som använder active fit till barnen, har ni samma på natten eller har ni någon annan blöja då? T ex baby dry? Tack på förhand :)

• Svar på tråden Pampers active fit på dagen, natten då?
  • astrum

Men va drygt att det blev sådär utan styckesindelning.. Funkar visst inte från mobilen.. Men aja, ni fattar väl även om det blev en klumptext..

• marinassk

Vi har haft active fit sen start, dag som natt, hon är nu 8 månader. Det har aldrig läckt ut :)

• Bosco

Vi har provat båda. Nu måste jag säga att jag tycker att Pampers alltid känns lite blötare men det har väl att göra med att den är tunnare...
    I vilket fall....tycker att baby dry är en dålig bölja, den ska vara anpassad för natten och hålla torrt upp till 12 timmar, funkar inte här iaf. Sonen har vaknat på småtimmarna och man känner att blöjan är jättefull med kiss, nästan så den är fuktig på utsidan. Aktive fit funkar bra på dagen och vi har använt den nu på natten också, tycker iaf att den håller bättre än baby dry...
    Vi håller fortfarande på att testar oss fram så vi har inte hittat någon "ultimat" blöja än ; )

• MHM

Pampers baby dry har vi. Den är ofta superfull på morgonen men läcker aldrig. Active fit, liberos och alla byxblöjor(som ej är avsedda för natt iof) läcker varje natt.

• MHM

Vi kör baby dry på dagen också. Den är inte speciellt mycket tjockare än active fit.

• Tallen

Vi använder Active Fit på dagen och Baby Dry på natten då AF har läckt vid större bajsblöjor.

• Eleonor01

Vi har Willys egna blöja på natten å byxblöja på dagen. Köpte Willy blöja för att prova. Hade samma bekymmer som du. De e både billigare å bättre! Vår son e också sju månader å använder fyran

• cicci85

Active fit är den enda blöjan vi kunde han samma storlek natt som dag, funkade utmärkt på natten till vår unge.

• matilda77

Vi körde baby dry som bebis och aktiv fit sen från ca 14 månader,även på natten!hon har Sovit 11-12 timmar per natt sen 6 veckor och Ingen blöja har någonsin läckt.bytte bara nattetid som nyfödd så hon fortfarande bajsade på natten.

Andra böljor har jag knappt provat.....bara libro och nån gratis blöja från öppna förskolan men de var så stora och tjocka att jag aldrig skulle köpa dessa.

Vi Har stl 4 hon är 21 månader och önskade active fit fanns som 4+ som babydry Har.

Svar på tråden Pampers active fit på dagen, natten då?