• angelsis

skänka julklapp!

Hej. sätt och kollade på svt's nyhetsprogram nu på morgonen. I Piteå samlar familjens hus in klappar som folk skänker. sedan delar dem ut dessa till familjer som inte är så lyckligt lottade! SUVERÄNT! Detta vill jag också göra. Har inte jättemycket, men mer än inget!
    Vårt vänder jag mig? Vill ge till familjer som inte ens har råd med sprit!!! Folk som kämpar för sina barn.

• Svar på tråden skänka julklapp!
  • Hallonmumsan

Tänk om alla var som du. Jag har varit i den sittsen för några år sen när min äldste var mindre och fick då hjälp av min svärfar till lite julmat och julklappar till sonen. Om du bara visste vad det betyder mycket att få hjälp utifrån när man har det tufft. Hoppas du hittar någon att lämna till. Själv ska jag rensa ur leksaker här efter jul som barnen inte leker med och ge vidare till barn som inte har så mycket.

• ssf

Det vill jag också göra, så jag ser fram emot tips här.

• Kojbe

Lättaste sättet är väl att vända sig till soc? De kan ju förmedla vidare presenter till de som de vet verkligen skulle behöva det.

• Mammatilltvåprinsar

Har ett par barn i min närhet som, av skäl familjen inte kan råda över, inte har några pengar alls. Gav dem 1000 kronor i julklapp (har aldrig gjort något liknande förut) och det känns verkligen som om det är den bästa julklapp vi ger i år. Tycker min man också och han känner dem inte ens.

• angelsis

Åh jaa. Soc va ett bra alternativ. Ja jag har också varit på branten. Fick gå till kyrkan som vänligt gav mig pengar till vinterkläder till min son eftersom soc inte tyckte att det va nödvändigt! Särskilt en gång när jag som nybliven mamma på 20 år och ensam inte ens hade pengar till blöjor när räkningarna var betalda, så fick jag nåt av dem. Inte ens en sån lapp, där man kan gå och hämta blöjor för, på affären. Men efter mig i kön stod nåra jävla pundare och fick en lapp att hämta mat för. Då kände jag mig inte värd skiten under pundarnas skor ens.

Därför! vill jag göra detta och min son, som numer får alldeles för fina julklappar, skall få lära sig lite om livet.

Tack fina ni för reaktionerna.

God jul!

Svar på tråden skänka julklapp!