Regelbundna värkar ett dygn nu, hur länge till?
Jag är på BF+7 idag.
Jag började få ont i ryggen i söndags eftermiddag, och när jag vaknade i måndags morse hade det övergått i tydliga värkar var åttonde minut. De fortsatte under hela dagen igår, och kom långsamt tätare och gjorde ondare. Jag kunde sova efter att ha ätit en panodil, men vaknade vid fem av att värkarna gjorde för ont. Nu kommer de var femte minut och har gjort det hela morgonen, och smärtan har flyttat sig från korsryggen fram till understa delen av magen.
Igår kväll ringde jag in och förvarnade förlossningen om att det var på gång, och jag ska ringa igen när jag har 3 värkar/10 minuter. Med den här snigelfarten tar det väl ett dygn till innan jag är där.
Dessutom känns det dumt att ringa in när det trots allt inte gör brutalont. Varje värk gör ont så jag grimaserar och andas ansträngt, men det är inte så att jag skriker eller ens slutar skriva här när de kommer. Nog ska det väl göra ondare än så när man ska in till förlossningen?
Alltså undrar jag om någon annan haft en så långsam latensfas med regelbundna värkar? Hur länge den kan hålla på egentligen? Och om jag borde ringa förlossningen i förmiddag eller låta bli?