Fördel/nackdel med att ta reda på könet?
Ja, vad ser ni för, för eller/och nackdelar med att ta reda på könet på barnet?
Jag har svårt att bestämma mig för hur jag ska göra....
Ja, vad ser ni för, för eller/och nackdelar med att ta reda på könet på barnet?
Jag har svårt att bestämma mig för hur jag ska göra....
Jag tyckte min graviditet blev mer "verklig" när jag fick reda på att jag skulle få en pojke :) sen är det väl praktiskt när det gäller kläder och andra tillbehör också..
Hej Sweet life :). Vi hänger ju i samma bf-tråd :).
Jag har gjort både och så jag kan ju svara på hur det känns på båda hållen :).
Med första barnet kunde vi inte se på RUL, men vi ville veta. Vi fick dock veta några veckor senare på ett annat ultraljud att vi väntade en pojke och det var helt underbart att få veta :). Det kändes mer verkligt och roligt att kunna säga "nu sparka han" istället för "den". Sen underlättar det lite med vad man ska inhandla o.s.v.
Med andra barnet så ville vi också veta men kunde inte heller se på RUL. Blev inget senare UL heller så vi gick ovetandes ända fram till förlossningen. Under förlossningen hade jag inte en enda tanke på att jag äntligen skulle få veta könet, det var först när BM lyfte på benet så jag kunde se vad det var när hon hade kommit upp på min mage som tanken slog mig att jag äntligen skulle få veta, så för mig blev inte förlossningen mer spännande bara för att vi inte visste könet, det var lika spännande båda gångerna, vi skulle ju äntligen få träffa vår bebis :).
Denna gången vill vi också ta reda på det, om det går :). Det är roligt att kunna förbereda oss på ett annat sätt och även roligt att kunna berätta förl barnen om det är en lillebror eller lillasyster de ska få :). Förlossningen blir lika spännande ändå eftersom man vet ju fortfarande inte hur barnet ser ut o.s.v. :).
Jag har vetat båda gångerna, ville så gärna komma närmare till mitt barn o göra i ordning babyns rum 8o JO jag tycker flickfärger samt pojkfärger existerar).
Kommer vilja veta nästkommande gånger oxå, älskar att veta !
Vi valde att kolla kön. Kul grej.
Sen blev det lite lättare o välja färg på vagn, jag skulle inte vilja ha en rosa vagn till en kille...
så det blev en färg som ändå blev neutral ifall det visa sig att det inte skulle bli det som man fick veta, sen kläder osv. =)
För mig så var det jättebra mentalt efter att ha kämpat i många många år. Något som kändes overkligt blev väldigt verkligt när det blev en liten Vera istället för den i magen.