• Anonym (va?)

Måla sonens naglar

Jag målade mina naglar röda inför julfesten på jobbet. Sonen på 3,5 såg på och ville också ha röda naglar, så jag målade dem.

När en kompis såg det senare sa hon att hon aldrig skulle måla en pojkes naglar. Jag funderade lite på det efteråt. Okej om hon sagt att hon inte skulle måla ett barna naglar, att han är för ung. Men att jag gjorde fel pga att han är pojke....det känns som ett lite förlegat tankesätt.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Måla sonens naglar
  • Sacre

Jag brukar måla min dotters naglar, här om dagen vart sonen, 16 mån, nyfiken så jag målade hans med. Han vart så stolt, han gick omkring och skulle visa upp sina fötter hela tiden :).

• Trivelina73

Min son ville ha naglarna målade när han var liten, i början rött. Men sen kring fem ville han ha grönt eller blått. Så jag målade, på glatt. Kring 6 ville han inte det något mer. I hans klass fanns det en kille som hade röda fram tills han var sju, nästan åtta. Ingen i klassen tyckte de va konstigt, periodvis hade alla målade!

Bara canser rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym (va?)

Vad bra att ni också har gossar med färgglada naglar. :)

• Magica

Min son har haft både prinsessa klänning löshår och röda naglar! Han är en helt normal kille på 13 år nu.

• LillaLady

När min lillebror var typ 4 så satt han o hans ett år äldre kompis hos dagmamman o målade varandras naglar. Dom blev så fina så!

Tycker inte att det är nå fel med att måla pojkarns naglar, varför ska inte dom också få vara fina? :)

Dum spiro, spero
  • jonnan

Sonen är 8 år och vi målar naglarna fortfarande. Han älskar att välja ut nagellack, helst rosa och glittrigt.

• moii

En pojke, lite färg, han blir nöjd. Vad finns det att tycka illa om liksom?

• RiNan

Jag har också en son med färglagda naglar. När dottern, 5år ska målas vill sonen 3år också ha. Dock föredrar han blått och grönt. Intressant att se honom välja "killfärg" på en tjejgrej som att måla naglarna

• Anonym (va?)

Ja, jag hade inte ens tänkt tanen på att det skulle vara nåt konstigt med detta. Inte ni heller ser jag. :)

Min kompis är väl överlag lite traditionell. Tex så kunde hon inte köpa strumpbyxor till sönerna på tjejavdelningen, trots att de var helt enfärgade (röda) och verkade helt neutrala.

• Tittij
    Anonym (va?) skrev 2011-12-20 15:22:28 följande:
    Ja, jag hade inte ens tänkt tanen på att det skulle vara nåt konstigt med detta. Inte ni heller ser jag. :)

Min kompis är väl överlag lite traditionell. Tex så kunde hon inte köpa strumpbyxor till sönerna på tjejavdelningen, trots att de var helt enfärgade (röda) och verkade helt neutrala.
    Tycker synd om din vän. Låter som ett jobbigt liv.......
  • Noxigen

Aj aj, nu blev din son gay och sexuellt störd. Fy dig, må soc prygla dig på öppen gata...Eller så va det helt normalt, hände mig me som liten påg och jag e typ ehm....normal. ;-P

Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • ius lexis

Jag bryr mej inte det minsta om det är en pojke eller flicka. Måla naglar på småttingar tycker jag är urfjantigt i vilket fall som helst! Varför sminka barn??

• Anonym (va?)
    ius lexis skrev 2011-12-20 15:33:07 följande:
    Jag bryr mej inte det minsta om det är en pojke eller flicka. Måla naglar på småttingar tycker jag är urfjantigt i vilket fall som helst! Varför sminka barn??
    Tja, jag förstår väl den ståndpunkten lite mer än att det skulle handla om kön.
  • Anonym

Här blir både sonens och dotterns naglar målade när de så önskar, spela roll!

Svar på tråden Måla sonens naglar