• sofieann

Är det ok att t.ex gå till frisören på arbetstid (när barnen är på förskola)?

Som sagt, tycker ni att det är ok att uträtta privata ärenden som frisörbesök eller julklappsinköp på lunchen eller en extra lång rast, när barnen är på förskolan? Detta förutsatt att man inte "skolkar" från jobbet, utan har möjlighet att ta extra lång lunch osv.
    Anledningen till att jag undrar är för att mina barns förskolepersonal lär väldigt förnärmade när jag svarade att jag satt i frisörstolen när de ringde för att berätta att sonen hade slagit sig.
    Så, vad är er åsikt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att t.ex gå till frisören på arbetstid (när barnen är på förskola)?
  • JeanneDArc

Om det är på din rast innebär det ju att du ska tillbaka till jobbet och att det inte är läge att hämta barnen från dagis. Jag gissar att dagispersonalen lät förnärmade eftersom de flesta (?) inte har tillräckligt långa raster för att hinna med ett besök hos frisörskan och att de då drog slutsatsen att du inte jobbade mer den dagen helt enkelt. Vad man gör på sin lunchrast är ju helt upp till var och en.

• Furstinna

Tycker det är okey oavsätt om det är på en rast eller på en ledig dag. På vär förskola är där ingen som bryr sig om sånt. Dom hat tvärttom uppmuntrat mig att lämna på dagis för att de ska göra något speciellt som dom tycker att det är bra min dotter är med på trots att jag haft föräldradag. I vår kommun är detta okey.

• annca

Klart det är OK att göra på sin lunch!

Om man går efter att man gått för dagen kan jag ha förståelse för om de gnäller - om reglerna är sådana att man ska hämta så fort man slutat för dagen.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • kokos

På barnens dagis är de också väldigt flexibla. Inga problem alls att göra ärende innan hämtning osv

• sahara sahara

Ja, det är klart. Jag bor i en kommun där de är väldigt strikta med arbetstid+restid, men inte lägger de sig i vad jag gör på min lunchrast.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Catti41

Här i Sthlm är det helt okej. Här kan man ha semester från jobbet och göra sina ärenden, t ex.

• Glimma76

Om du skulle tillbaka till jobbet sedan och använde av din flex så är det ju helt ok.... du skulle ju ändå inte kunna hämta barnen under den timmen.

• Vila

Ja, det tycker jag - om det är det upplägget som du beskriver. Dessutom går man ju inte till frisören varje dag. Jag är själv förskollärare och jag har många kollegor som inte skulle tycka att det var okej. En kollega såg t.ex. en förälder på stan när barnet var på förskolan. Hon kom tillbaka och berättade detta "hemska" för oss andra. Men jag tänkte att den föräldern hade väl förmodligen lunchrast då eftersom han jobbar nära centrum.

• Göteborgsmamman75

Ja men det är väl självklart. Det finns nämligen ingen frisör där vi bor och jag busspendlar till stan där jag klipper mig på en salong bredvid jobbet. Skulle ju inte funka att hämta ungarna med bussen först pch sen tillbaks till jobbet för att klippa mig. Skulle ta minst 4 timmar från jag slutade jobba innan jag ens kom in till frisersalongen

Svar på tråden Är det ok att t.ex gå till frisören på arbetstid (när barnen är på förskola)?