• Mixxa

Min bebis växer inte som det ska, orolig.

Var på UL idag är i v. 18+2. Har gjort några UL tidigare och allt såg fint ut så var inte särkilt orolig inför detta och hoppades på att få veta kön.

Men bm såg inte det hon ville se så fick gå till en doktor 20 min senare.
    Hjärtat och hjärnan såg fina ut. Men barnet växer inte som det ska. Barnet har mått som om jag vore i v. 15, vilket jag inte är.

Så ett fostervattensprov gjordes och nu inväntas det långa dagar inför svaren. Det första svaret ska komma om några dagar och det andra svaret kommer efter nyår.

Är det någon mer som har upplevt detta att bebisen inte växer som den ska men att ni har en frisk bebis nu??? Jag behöver lite hopp!

• Svar på tråden Min bebis växer inte som det ska, orolig.
  • moii

tänkte bara på ett av de där barnlöshetsprogrammen som gick, där var en av personerna gravid till slut och hennes bebis växte inte som förväntat men följde sin egen kurva, och föddes fin ändå, 23 % diffade det minns jag.

• LillaVanilla

Du ska se att din lilla bebis mår bra. Det viktigaste är ju att hjärna och hjärta ser friska ut...

• slinkywookie
    LillaVanilla skrev 2011-12-20 21:27:40 följande:
    Du ska se att din lilla bebis mår bra. Det viktigaste är ju att hjärna och hjärta ser friska ut...
    Foster som lider av IUGR (tillvaxthamning) tenderar rikta all naring och syre till det viktigaste organet: hjarnan. Sa att hjarnan ser ok ut spelar valdigt liten roll nar fostret inte vaxer som den ska. Att hjartat och andra organen utvecklats som de ska betyder inte att fostret ar ok i senare skede.

Att finna tillvaxthamning hos foster ar inget bra tecken och bor foljas upp, sa visst finns det anledning till oro. Hur kan nagon tro nagot annat?

Hoppas det gar val for TS.
  • Mixxa

Första svaret såg bra ut. Kromosom 13 18

• Mixxa

Första svaret såg bra ut. Kromosom 13 18

• Mixxa

Dumma fl. Vi testar igen.

Första svaret såg bra ut. Kromosom 13 18 och 21 visar att inget är fel.

Resten av kromsomresultatet får vi reda på sen efter nyår! Håll tummarna för att resten verkar vara bra oxå!

• tindistar

Mina barn har alltid vid rul varit 2 veckor efter vad jag skulle vara i. Tex i v17 istället för v.19. Så har det varit på alla mina 3 barn ( väntar nu nr 3). Det har inte varit något fel än så länge. De växer långsamt i början men i slutet är de istället för stora så bm är alltid osäkra på vilket mitt bf är. 

Hoppas du förstod något av den röriga texten. Hoppas allt går bra för dig. 

• Coyote
    Mixxa skrev 2011-12-21 12:23:22 följande:
    Dumma fl. Vi testar igen.

Första svaret såg bra ut. Kromosom 13 18 och 21 visar att inget är fel.

Resten av kromsomresultatet får vi reda på sen efter nyår! Håll tummarna för att resten verkar vara bra oxå!
    Vad skönt! Jag håller tummarna för att resten av provsvaren ser bra!
Svar på tråden Min bebis växer inte som det ska, orolig.