Kajsa Bergqvist är lesbisk. Så glad för hennes skull!
Men helt allvarligt tala vad är detta för dravel? Nu kommer jag med detta inlägg att trampa väldigt många på tårna, men det får jag ta.
En person väljer att kliva ur skugga och gå in i ljuset som lesbisk. Jaha, hör väl till vardagen idag, men bara för att det råkar vara en kändis så ska det skrivas i tidningarna om det, och det ska vara så märkvärdigt. Är väl inget mera anmärkningsvärt att Kajsa säger att hon är lesbisk som att vilken random tjej som helst säger samma sak.
Känns faktiskt lite som om hela gayvärlden bara vill skaffa sig ikoner och ideal, och nu när det kommit ett "nyförvärv" i Kajsa så ska hon målas upp som nytt ideal för alla unga.
Det pratas även om att om att homosexuella ska vara diskriminerade etc, men i många fall så är det faktiskt de själva som skapar problemet och ser problem där ingen annan ser något problem.
T.ex så var det ett lesbiskt par på orten där jag bor som gick ut i tidningen med att de blivit diskriminerade på en restaurang bara för att de höll varandra i handen. De fick inte beställa och fick vänta längre än andra tyckte det.
Jävla dravel säger jag, för går man inte in i själva restaurangen utan sätter sig på en uteservering där de som endast dricker öl sitter så får man den servicen man förtjänar där. Jag vet att det är lite dåligt förklarat, men i grova drag så tycker jag att det är ett bra exempel på där homosexuella skapar ett problem från ingenting, och ska gå ut i tidningarna för att få synas.