Inlägg från: Lisa75 |Visa alla inlägg
  • Lisa75

    AP och BVC - bra ställe i Stockholm?

    Hej!
    Finns det någon BVC i Stockholm (city) som har koll på attachment parenting?

    Hade mammagrupp-möte i dag och mitt tidigare pyrande missnöje har vuxit.  

    En mamma i gruppen vars dotter skriker om kvällarna och inte vill sova, hade gått till BVC-läkaren. Läkaren hade gett rådet att flickan skulle lämnas att skrika, för hon måste lära sig att det inte går för sig att hon ska hålla sina föräldrar uppe till kl 01 om kvällarna.
    Flickan är 3,5 månad gammal.

    BVC-sköterskorna tyckte att den här läkaren och hans råd var jättebra.

    Jag känner att informationen från BVC är mossig, blir mest provocerad och trött.

    FInns det något bättre ställe att försöka byta till? Eller ska man bara bita ihop och skala bort allt utom det rent medicinska?

    Vi går på Curera Hornstull. 

  • Svar på tråden AP och BVC - bra ställe i Stockholm?
  • Lisa75

    Vittra, jag tror inte han rådde dem att lämna barnet ensam - jag uppfattade inte exakt hur de skulle gå tillväga (det lät dock inte som att hon tänkte följa rådet). Men jag uppfattade tillräckligt för att känna att detta inte var en läkare jag vill ha som min sons husläkare. Tack Daeminimon för tipset om antroposoferna! Det ska jag definitivt överväga.

  • Lisa75

    Ringde dem i morse och de har plats för nya barn. Fick en bra känsla när jag ringde. Så det kanske blir dem, ska prata med min man om det. Tack igen för tipset!

Svar på tråden AP och BVC - bra ställe i Stockholm?