• Flätad

Något kul sett att slå in ett "tråkigt" presentkort i julklapp..?

Mmmm, kan väl tycka att prsentkort ibland är lite tråkiga och fantasilösa... Känns som man inte "lagt ner någon tanke bakom det"... Det gäller mina syskonbarn som är yngre vuxna och jag har verkligen försökt komma på något till dem alla tre utan framgång

Heminredningsaker går liksom bort eftersom de vill välja sådant själv då det är viktigt för dem att ha de grejer de vill. Kläder går bort, intressen har de inte riktigt och vi träffas inte sååå ofta längre så jag har noll ideér tyvärr. Presentkort blev det på ett stort köpcentum där de kan välja något helt själva.

Ändå vill jag inte slå in ett kuvert Syns ju långa vägar vad det är och det känns som ingen tid är nedlagd på dem, så hur kan jag piffa upp det? Det står still här så er hjälp är verkligen uppskattad

• Svar på tråden Något kul sett att slå in ett "tråkigt" presentkort i julklapp..?
  • LandB

Lägg kuvert i en stor låda som du sedan slår in, jag har tex köpt en telefon till min man i julklapp och har lagt den i en gigantisk chokladask och slagit in den! Så han kommer inte förstå vad det är förrän han öppnar asken! :)

• Nape

Slå in en chokladask och kuvertet i samma paket. Eller köp en julblomma och stick in kuvertet i paketet.

• Adamama

Köp tre lite mindre chokladaskar och lägg presentkortet innanför locket. Och slå in asken. Då tror de att de fick en chokladask, men får en glad överraskning till när de ska ta första biten.

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Adamama
    LandB skrev 2011-12-22 13:00:28 följande:
    Lägg kuvert i en stor låda som du sedan slår in, jag har tex köpt en telefon till min man i julklapp och har lagt den i en gigantisk chokladask och slagit in den! Så han kommer inte förstå vad det är förrän han öppnar asken! :)
    Fast det känns lite som att luras... Man tror att man ska få värsta presenten och så skramlar ett lite kort på botten. nej, det hade jag nog inte uppskattat...
  • Adamama

Man kan sticka ner kuvertet i en liten krukväxt också.

• knisse

en pase självgjorda cholkadpraliner i en celofan pase?

Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Eleonor01

Lägg det i en smällkaramell med godis :) länge sedan man fick smällkarameller!

• Flätad

Tusen tack för era tips!! Det blir nog en flaska bubbel+ presentkort till de två äldsta, den yngre får en chokladask + presentkort Tusen tack ännu en gång Nu är nog alla klappar klara, skönt!

Svar på tråden Något kul sett att slå in ett "tråkigt" presentkort i julklapp..?