Anonym (emma) skrev 2011-12-22 23:20:58 följande:
I början mår vissa sämre av medicinerna innan de stabiliserat sig så ge det lite mer tid.
Så kan man nog beskriva hypomani-känslan. Att man är lycklig som när man är kär. Jag blev väldigt social (är väldigt blyg annars), min ångest försvann och jag kände att jag faktiskt levde. Jag var kär i världen.

Helt plötsligt var jag den som hela tiden ville göra roliga saker och stå i centrum. Och sån är jag inte egentligen. Men det var ju inte lätt att veta hur ens normala jag är när man alltid varit deprimerad. Jag trodde att alla var så lyckliga när de var friska, men tydligen var jag lite väl högt uppe i det blå.
Jag kommer inte ihåg hur snabbt medicinen hjälpte. Efter 2-3 veckor tror jag att jag kände en viss förbättring men det var så lite att jag trodde att jag inbillade mig. Det gick i såna små steg hela tiden tills jag en dag insåg att jag faktiskt inte hade ångest mer. Jag ville inte dö mer. Jag stannade på 200mg för jag kände att jag mådde sämre om jag höjde mer än så. Efter ett par månader på den dosen så mådde jag perfekt. Jag behöver inte känna att jag försöker hålla huvudet över ytan mer, jag har passerat det stadiet. Nu vill jag bara leva.

Är så glad över att jag fick den diagnosen. Det låter konstigt för vissa, men det öppnade upp en helt ny värld för mig.
Jag tror inte att du ska förvänta dig någon påtaglig förändring förrän du är uppe i minst 200mg. Jag har för mig att terapeutisk dos ligger på 200-400mg, så ligger du på 50 nu så har du en bit kvar innan du är uppe i någon terapeutisk dos.
Jo det är ju så med många av denna typen av mediciner att man mår sämre först tyvärr!
Samma här, i somras så blev jag jätte social (är inte blyg men annars ORKAR jag inte träffa folk, bjuda hem, gå bort, klä mig, ringa, svara i telefonen, prata med grannar etc.) Jag ville hitta på massa saker, bjuda hem alla, gå bort, ut och festa (fick ett jätte sug) var jätte glad, vill klä mig snyggt, ville ringa alla, maila alla, sms:a alla, älskade alla, lade till folk i min telefonlista, i min mail, i min facebook etc etc
Sedan kom hösten och det började gå utför, allt trappades ner, orkade inte ringa, svara, bjuda hem, gå bort, blev irriterad på folk, plockar bort folk i min mobiltelefon, i min mailadressbok, från facebook, orkar inte prata, umgås, klä mig, gå in i duschen etc etc
Tack för din peppning och stöd, ska bli spännande att se vad som händer!
Jag har ju dock de problemen som tillhör adhd, väldigt stresskänslig, klarar inga krav och press, blir rörigt för mig när det blir för mycket, har svårt att koncentrera mig, väldigt lättdistraherad, väldigt impulsiv, har oerhört svårt att vänta etc