Läkaren fick sprätta upp varbölden, nån som varit med om samma?
Har länge haft som en "knuta" vid höger bikinilinje som i tid och otid svullnat upp och blivit infekterad. En talgkörtel/hårsäcksinflammation. Har sökt hjälp för detta några gånger men fick då endast antibiotika.
I morse vaknade jag av att det som ofta bara brukar vara en liten knuta nu blivit en stor varböld och när jag tryckte på den kom varet ut, fast 2 centimeter UNDER själva bölden. Hade alltså blivit sådant tryck att varet fått komma ut på ett annat ställe.
Åkte in till VC där de fick göra ett ingrepp och sprätta upp såret och även avlägsna gammal vävnad och ta bort allt var och skit.
Nu ska såret läka underifrån, så det som en gång var min knuta är nu ett "hål" där jag ska proppa in en bit latex (som måste sticka ut så att såret inte täpper igen) varje morgon för att såret alltså inte ska läka ovanifrån utan underifrån. Kommer göra ont som faan ju att pilla in saker där varje morgon :( Är dessutom gravid i vecka 36 så måste ha hjälp med detta av min sambo (som inte är superlätt på handen)..
Är det någon annan som fått gå igenom samma sak? Hur lång tid tog det innan såret var så pass läkt underifrån att man slapp stoppa in något i såret längre? Vill helst att detta ska kunna vara läkt innan förlossningen!