Kräkning pga slemhosta eller är det magsjuka??
Min son på snart 2 år har varit sjuk sedan i tisdags kväll med feber, halsont och en riktigt rosslig slemhosta. Idag har han varit pigg och inte haft någon feber men hostan har kommit och gått. Första natten när han hade jättehög feber hostade/kräkte han upp lite slem men sen har det inte varit något mer med det. Han har haft lite sämre aptit än vanligt men det är ju inte så konstigt när man är sjuk. Han har även varit lös i magen fast det brukar han bli så fort han har minsta infektion i kroppen. Men nu för ett par timmar sedan när han hostade så kräkte han en rejäl kaskad (en vanlig kräkning med mat i och så, blää..) när han reste sig upp.
Efter det har han varit pigg och har druckit en hel mugg med saft och ätit ett smörgåsrån utan att det kommit upp.
Om han får behålla detta och är pigg och kan äta som vanligt i morgon bitti borde det inte vara magsjuka eller? Jag har redan ringt och förvarnat alla släktingar att vi förmodligen får stanna hemma imorgon men min sambos mamma tyckte inte att det lät så farligt.. fast jag vet inte.. jag hade nog inte velat att t ex min systers barn skulle kommit på julafton om det varit han som kräkts..
Tacksam för åsikter!!