Överaktivt immunförsvar
Hej
Jag har massor med frågor om överaktivt immunförsvar. Vi har försökt få barn i snart 2 år och det tog 14 månader innan vi blev gravida första gången. Precis i början på den graviditeten låg jag inlagd på sjukhus då jag fått ett virus på balansnerven och fick därför prednisolon (kortison) under 10 dagar. När vi upptäckte att jag var gravid slutade jag med tabletterna och några veckor senare visade det sig att det var en ofostrig graviditet. Efter några månader blev jag gravid igen, denna gången gick jag på penicillin pga urinvägsinfektion, det slutade med tidigt mf.
Har de senaste dagarna läst runt väldigt mycket på nätet (vet att det inte alltid är den bästa källan till kunskap, men vad gör man..) Och hittat en del sidor om överaktivt immunförsvar. Till saken hör att jag tycker att en hel del stämmer in på mig, tex har min lillebror och min morfar diabetes, vi har struma i släkten och det är tydligen två sjukdomar som genetiskt kan medföra att man har överaktivt immunförsvar. Jag har blivit gravid 2 ggr båda gångerna under en sjukdom då mitt immunförsvar varit upptaget på annat håll.. första graviditeten fick jag kortison som verkar vara ett sätt att dämpa immunförsvaret..
Skulle gärna komma i kontakt med några som vet mer, som vet vilka tester man kan ta, vad man gör åt detta om det är så att man faktiskt har detta problem.
Greppar halmstrån just nu... Bor i GBG, är det någon annan härifrån som vet en bra läkare vore jag tacksam för tips.
Så snälla, vet ni något eller har en berättelse att dela så skriv gärna några rader, allt är välkommet just nu.
God jul till alla längtande..