Inlägg från: eiramis |Visa alla inlägg
  • eiramis

Vi som väntar smått i September 2012

Kände mig härligt gravid idag när min ena storasyster hjälpte mig att i smyg byta ut champagneglaset mot ett med sprite i utan att de andra gästerna såg.

• eiramis
    Lyckokick skrev 2012-02-01 17:07:17 följande:

Hej tjejer! 

Ge mig ett par råd snälla... Jag har det hemskt med min kille just nu. Jag är som en tickande hormonbomb och både gråter och blir förbannad på minsta lilla. Jag är medveten om det och lägger band på mig själv när jag vet att jag har fel eller inte har rätt att bli arg, men han är den fyrkantigaste och klumpigaste som finns och trycker på EXAKT de knappar som han vet gör mig förbannad. Det här gör att det är gråt och skrik stundtals, och alldeles underbart stundtals. Jag önskar verkligen att han vore mer förstående och lugn istället för att provocera och trycka på de här knapparna. Om ni har det alldeles fantastiskt med era män, grattis till er! Men hur har ni det som inte har det helt fantastiskt? Kan jag få lite tips och råd?

Hej
    Jag och min sambo har det iofs bra nu, men vi har haft ganska många och jobbiga perioder i vårt förhållande och jag känner igen den frustration som du beskriver. Under de perioder som varit stormiga har vi infört "prattid" typ 30min åt gången då vi suttit ner och försökt prata konstruktivt om vad vi tycker är jobbigt i förhållandet. Var mest jag som tyckte saker var jobbiga och att han inte tog till sig det jag sa, särskilt inte när det väl lett till bråk. Han har väldigt lätt att "stänga av" och bete sig som att han inte lyssnar/bryr sig. Genom att ha en bestämd tid som vi pratade så blev det lättare att diskutera utan att det ledde till gräl. Att prata om saker när man inte är akut arg tror jag alltid är en bra idé. Kanske kan vara något för er.
  • eiramis

Kul att se vad alla äter. Själv har jag fastnat för gurka. Funkar att äta när allt annat ger mig kväljningar. Så min nya frukost består av 1/2 gurka samt 3/4 kopp varm mjölk påfylld med espresso och 1 msk socker. Kanske inte så näringsriktig frukost, men den stannar i alla fall kvar i magen.

• eiramis

Hej tjejer
    Har inte varit inloggad på ett tag och orkar inte läsa ikapp allt nu, så ni får ursäkta om ämnet redan varit uppe och jag hoppas att ni kan kommentera ändå i så fall.

Är det fler här som har fått muskelvärk och kan det ha med graviditeten att göra?
    Jag känner mig som om jag hade influensa ungefär fast jag inte är sjuk. Förutom tröttheten så har jag ont som tusan i muskler och leder. Mest ont har jag i stora muskelgrupper som lårmusklerna. Någon som känner igen?

• eiramis
    eiramis skrev 2012-02-24 21:52:52 följande:
    Hej tjejer
    Har inte varit inloggad på ett tag och orkar inte läsa ikapp allt nu, så ni får ursäkta om ämnet redan varit uppe och jag hoppas att ni kan kommentera ändå i så fall.

Är det fler här som har fått muskelvärk och kan det ha med graviditeten att göra?
    Jag känner mig som om jag hade influensa ungefär fast jag inte är sjuk. Förutom tröttheten så har jag ont som tusan i muskler och leder. Mest ont har jag i stora muskelgrupper som lårmusklerna. Någon som känner igen?
    Kanske skulle tillägga att jag är i slutet av v10 och har haft den här värken i ca 1 vecka nu, så jag tror inte att jag håller på att bli sjuk, för då borde jag redan blivit det.
  • eiramis

Hej
    Köpte ett Angel sounds idag och testade. Hörde inget, men är ju bara i v 10+2 och är dessutom ganska överviktig, så jag hade inte räknat med att höra något. Fast sen kan jag ju ha hört och trott att det var mitt eget hjärtljud för jag har en vilopuls på 110-120 så det kan ju vara lite svårt att veta vems det är man hör. Hörde i alla fall något som jag tror kan ha varit en fosterrörelse. Ljudet varade bara ca 1 sek och var väldigt annorlunda mot de andra ljuden. Ska testa igen till helgen. Ska på inskrivning på torsd. Ska försöka tjata mig till ett ul alt att de letar upp hjärljuden eftersom jag har blivit sjukligt nervös över om knyttet lever eller inte och drömmer mardrömmar om det nästan varje natt. Är diagnostiserad med generell ångest och panikångest så jag hoppas att de ska vara tillmötesgående med att stilla min oro.

• eiramis

Ni som har hört tidigt med Angel sound, var på magen ungefär har ni hört det? Hur mycket gel har ni använt, ska det vara ett tunt lager eller ett lite tjockare eller spelar det ingen roll?
    Jag hade uppfattningen att man skulle lyssna efter det långt ner, men sen tittade jag i boken Mammapraktika på en bild av hur fostret ligger i v12 och då såg det ut att ligga strax under naveln och jag letade mer i trakten av troslinningen. Funderar på att försöka en gång till och lyssna lite högre upp. Vill så gärna ha ett livstecken ifrån knyttet så jag kan sluta ångesta över att det inte skulle leva, men jag vet ju att det är lite tidigt att höra det än. *Suck*

Håller tummarna för er som fick negativa besked idag, förhoppningsvis får ni bättre besked efter era mkp. Jag har inte bestämt mig för om jag vill göra KUB-test om jag erbjuds det. Fyller 31 i april, vet inte om det är ökad risk för ds då.

Ang. trög mage. Min mage har också varit rätt trög, gjort nr2 med 3-5 dagars mellanrum. Tycker att färsk frukt verkar ha en bra inverkan. Har funderat på att börja med lactulos, men avvaktar nog eftersom det ändå är relativt regelbundet.

• eiramis
    Alicias skrev 2012-02-27 21:56:55 följande:
    Lyssnade idag i vecka 13+1. Hittade ganska snabbt och det lät typ rakt ovanför "muffen" och sedan liiite till höger. Vid troslinjen som du beskrev det. 
    Ok, jag är ju bara i v10+2, så jag är ju lite tidigt ute med att leta.
  • eiramis

Inskrivning om 30 min, ska försöka tjata mig till ett ul fast det lär väl inte lyckas.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012