• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Ligger med sammandragningar i ett SKINANDE rent hem! Hurra för rent hem och doften av såpa! 

Angie99: Stella är en av våra favvisar OM det mot förmodan skulle bli en flicka (och OM då hon inte passar till att heta det "bestämda" namnet - Lovis).  

Mina favoritnamn till Noahs lillebror är väl: Charlie, Levi, Isak och Mille. En bubblare är Alexander, men det är supersvårt tycket jag (vi). Noah var namnlös i 6 v efter det att han var född...just för att det är en stor sak. Det ska ju passa med Noah och vårt ganska ovanliga efternamn...

• Em

Jobbar i skola ju så namn är väldigt förknippade med personer/ barn. Minella tycker jag är fint med, glömde säga det. 

• Em

Trött, varm o glad idag! Idag har vi varit på Skånes djurpark i gassande sooool. Gott, men herregud vad vad trött jag är nu ...och ONT har jag!!! Dock är det värt det när Noah har varit ett enda stort leende hela dagen!!! Min mans föräldrar är samlare av grövsta slag....det är så att vi inte gärna låter Noah vara där för vi är rädda att han ska skada sig.....grejor från golv till tak och på hela gården. Man blir bara matt när man tänker på det!

• Em

Oh ja....skitkul...svärfar hade 3 (!!) toalett ståendes på gården. Vi fick köra EN till tippen för de andra 2 skulle han ha i reserv on de där inne gick sönder....och det var bara ett av tusen exempel och tyvärr lider svärmor av samma sak....200 plastlådor....vi fick faktiskt slänga hälften... Men det handlar ju om att se att det faktiskt är en form av sjukdom, hade de kunnat hade de rensat, så vi närstående får ju gå varligt fram...*suck*

• Em

Vi har precis "kommit på" att vi ska få en liten batting till (alltså verkligen förstått), så det enda som är ordnat är en lånad vagga, en filt och lite nya kläder (annars har vi ju supermycket från Noah). Vi behöver massor fortfarande...och jag är lite ´...inte helt sugen på att handla. Spjälskydd, lite nya sängkläder till liten, VAGN, bärsjal, bilbarnstol...det blir lite för mycket på en gång känns det som..

Så istället för att handla vill jag använda varje sekund till att njuta av min fina kille..idag har vi bara myst i regnet och bakat bullar! Haha vilken upplevelse att göra det med en 20 månaders....kladdigt, men 1000 gånger roligare än att göra det själv (säger hobbybagerskan med de annars perfekta cupcakesen). Solig 

sååå...det är inte mer än rätt att det blir lite varm choklad o bullar till kvällsfika (ett nytt litet påhitt) Skäms

• Em

Vili & Lemis:  ja, den TJOCKEXPLOSIONEN bara kom nu i helgen...herreguuuuud...10 veckor kvar...Har än så länge ca 9 kg "tillgodo" från när jag var på förlossningen med Noah ( 85 kg)....men ehhh...tror inte att det kommer att räcka riktigt...Väger också i de 60 (66 när jag blev gravid o 60 innan Noah) 

• Em
    FijaLija & Ida: FYYYY fasiken vilka drömmar!! 

Än så länge har mina handlat om att jag inte kan älska 2 barn, så när jag föder lillebror så inser jag att jag inte kan behålla honom...herregud va synd jag tycker om min ofödda lilla parvel... tror väl att det handlar om rädslan att inte kunna dela min kärlek (eller dubbla...) på 2 stycken. Min pojk är ju mitt allt!!!
  • Em

Örk Fia, skrik lite på din man och lätta på trycket...han fixar det!

Det här med att vara lycklig o berätta det....i och med att lillebror var lite av ett av ett hoppsan (med det sagt OTROLIGT välkommen) så har både jag och min man haft lite bekymmer med att ställa om från att tänka att vi har ett barn och att vi fixar det, till att kasta in ett spädbarn i denna cirkus som är vårt liv! Han jobbar ett heltidsjobb, är fackordförande med 120 medlemmar OCH driver ett litet eget företag...så det här med att njuta av graviditet hinner varken han eller jag med....

dessutom har jag på det senaste haft grymma mardrömmar om att jag inte kan älska lillebror...att min kärlek bara räckte till ett barn. Varje morgon efter sådana drömmar är jag helt i upplösningstillstånd och dessa tankar följer efter mig. usch o fy...

Har idag varit på hembyns marknad...hurra för att träffa gamla goda vänner..fetdiss för inte 1 utan 2 (!!!) skyfall!! Noah var i alla fall glad o lycklig och jag fick (med råge) i mig dagens dos av socker....

• Em
    FijaLija skrev 2012-07-11 21:14:14 följande:
    haha Em: Nej det känns inte som att jag har befogenhet till det, känns inte rättvist om man säger så. Stackarn kan ju inte rå för att bebis bestämt sig för att ligga tokigt ;)
    Det låter som att ni har mycket att stå i!

Ordet lycklig används inte här hemma, men vi frågar varandra ofta om vi verkligen inser och vet hur mycket vi älskar varandra och att vi inte skulle klara oss utan varandra. Det kan man väll kalla för lycka? :D
    du...du bär hans barn! No need to prove a point!  
    Jo, att göra har vi...lite mycket för min del...han har lovat att trappa ner lite...så att vi kan va gravida ett tag o njuta av det!
    selmv skrev 2012-07-11 21:10:01 följande:
    Är på väg till förlossningen nu, måtte allt vara bra!!!!!!!!!
    Håller tummarna att det är falsklarm!! 

• Em

Min man uppfattas också sin tafatt, och man är inte alltid säker på att det man säger fastnar, men det tror jag nog. Min man var ett underbart stöd när det väl gällde!! Hoppas att han bara är lite nervös och att det visar sig så...

StarStruck skrev 2012-07-11 22:55:12 följande:
    Jag har börjat inviga kommande förlossning med min sambo. Han vet inte riktigt vad han är bra till egentligen när det gäller det. Jag sa: du ska bara vara min slav! Var på han sa: så jag ska beté mig som alltid? ^^ Vi har läst runt lite på nätet och hittat ganska bra info, mitt största problem med min sambo är att han är väldigt tafatt och tar inte saker i egna händer. Inget elakt eller så men det går mig på nerverna. Jag försöker prata om det att han behöver ta kontrollen över saker och ting lite oftare och genomföra det också men samtalet dör alltid ut innan vi pratat klart (enligt mig). Jag vill att han ska veta vad jag vill ha för smärtlindring osv men han är inte så intresserad verkar det som. Hur gör man???? Det är visserligen 8 veckor kvar men det går fort, i julas sa vi att det är mer än 6 månader kvar och här är vi nu liksom... 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012