-
-
Vaknade i morse av kramp i vaden....AJ SOM in i hela helmersson!!!! Fy va ont det gjorde, som tur va släppte det snabbt! Hostade också halva natten, men jag har ju allergiastma så det är ju inget ovanligt....har inte lyckats bli av med min förkylning ännu heller...har ju bara haft den i tre veckor nu...bööööl
Idag är stora pimpa/tvätta vagnendagen för imorgon köper vi äntligen syskonvagnen. Vi har bestämt oss för en sånhär:
http://www.whwatts.co.uk/out-about-105/twins-triples-109/phil-teds-explorer-pushchair-with-double-15721-12087_medium.jpg
Angående hårfärg så är både jag o mannen i grunden brun/mörk råtta och vågigt (Noah har det med...kom ut som ett litet troll med massor av svart hår) och riktigt tjockt hår har vi båda två! Ögonfärg är lite mer spännande, från mitt håll klarblå (hela min familj och släkt har blå ögon) och min man har brun/gröna (nästan guldiga). Hans föräldrar har däremot blå o bruna ögon. Noah har brun/grönmelerade med en mörkblå ytterkant, så han är verkligen en salig blandning. -
Jodå...vi vet! Vår lilla fjäder vägen ännu bara 11 kg trots sina 20 månader, så det är inga problem
Angående att ha en vagn längre...vi har problem med att få Noah att sitta i sin vagn som det är, så det handlar mest om småpromenader (dagis) och att det är bra OM han nu känner att vagn är da shit senare, annars är det bra att man enkelt gör den till en enkelvagn. En fördel till för oss är att det helt enkelt inte får plats en syskonvagn där de sitter bredvid varandra (vårt förstaval var UJ duon). Men Leia, du har påpekat den enda nackdelen för oss med vagnen (att liten inte är vänt mot mig/den som kör. -
Superbia skrev 2012-07-13 11:47:11 följande:Angående P&T-vagnen; är inte liggdelen vänd mot en? En kompis till mig har en sån vagn och jag har för mig att hon kunde se lillasystern när hon låg i liggdelen.
Happy happy om det är så!! Har inte 100 koll på det. -
Vi köpte vår duo teutonia beg och hittade denna på x- pris, så tanken är att vi ska sälja den sen när den inte behövs mer o typ gå + - 0 på vagnar överlag.
-
Syskonvagn - check!! Nu börjar det rulla på!
-
Här är en till som hade riktigt riktigt ont trots att det var första barnet! Fast 3 dygn senare. Hoppas VERKLIGEN inte på en repris denna gång!
-
Vi har en Noah och lillebror kommer förmodligen att heta Charlie eller Levi...eller Milton...hua...jättesvårt med namn, speciellt när man inte har sett individen i fråga!
-
Frokenpilla skrev 2012-07-16 17:28:28 följande:Fina namn alla har! Jag har också haft mycket rinniga flytningar...nu har jag dock fått svamp! så går omkring med en tampong doppad i filmjölk! Är det någon mer än mig som har foglossning här inne? jag blir tokig snart på att inte kunna röra mig. Hade det inte varit för det hade jag mått bra. Våra namnförslag på pojke är: Frank Igor Henning Flicknamn: Majken Ellen
Jodå! Grym foglossning, har ju varit halvtidssjukskriven sen april för foglossning...o det blir inte bättre direkt! O så ska man springa efter en 20 mån AKTIV son!!! Längtar tills min man går på semester nästa vecka! -
FrökenPilla: frank är himla fint tycker jag...o Majken..