• Ebba01

Fem månader och accepterar bara mamma...

...ja, min fem månader gamla son har sedan några veckor tillbaka börjat att gråta så snart han är hos någon annan än mig, alltså mamma. Pappa och jag är separerade men de träffas minst en gång per vecka. Det funkar fint men han måste hela tiden gå omkring och "dansa" med honom för att han ska vara nöjd. 
    Jag och sonen vistas mycket med hans mormor och morfar. De är jättefina mot honom, men trots det kan han gallskrika i min mormors knä, men så fort han kommer till mig så blir han tyst!
    Någon som varit med om detta? Är det bara att rida ut stormen eller finns det något att göra? 

• Svar på tråden Fem månader och accepterar bara mamma...
  • jennie30

Min dotter var så mellan 4-9 månader,tufft värre!!

Endast jag och pappan kunde hålla henne,ingen annan,inte ens syskonen.

Men det behöver inte hålla i sig så länge som för oss,det är jätte olika från barn till barn..

• Vickan I

Vår son var likadan. Bara mamma som gällde. Nog vanligt runt den åldern.

• titti1

så har alla ,mina varit mellan 4-5 ,¨mån till 10-14 mån---så de är fullt normalt

• Ebba01

Tack för svar! Skönt att höra att det finns fler. Hur gjorde ni om ni ville göra något "eget" någon kväll? Lämnade ni ert barn med någon ändå? Jag vill inte det men kanske borde jag prova?

• Madylin

Hade det likadant och när jag ville göra nåt eget så gjorde jag det. Av nån konstig anledning verkade sonen fatta att jag inte va hemma och DÅ dög minsann pappa minst lika bra ;)

• thegoddess

Min dotter är mammig när hon ser mig. Lämnar jag rummet går det bra. Det är ju fullt naturligt för barn att känna sig mest trygg med den man är med mest dvs mamma då i dom allra flesta fall. Mamman känner barnet bäst och kan signaler bäst osv.

• Alexi
    Ebba01 skrev 2011-12-25 19:51:23 följande:
    Tack för svar! Skönt att höra att det finns fler. Hur gjorde ni om ni ville göra något "eget" någon kväll? Lämnade ni ert barn med någon ändå? Jag vill inte det men kanske borde jag prova?
    Självklart ska du inte prova att lämna bort barnet om vare sig barnet eller du vill det... Vänta ett par månader så kan du göra egna saker sen.
  • jennie30
    Ebba01 skrev 2011-12-25 19:51:23 följande:
    För oss var det helt omöjligt att lämna vår dotter till någon så det har inte blivit mycket "egentid". Det hade inte känts bra i hjärtat att lämna en rädd och förtvivlad bebis även om det hade varit till en nära släkting eller vän.

Nu är vår tjej 10.5 månad och tycker det är jättekul att få vara hos mormor eller någon annan ett par timmar så det har verkligen ändrats sigGlad
Svar på tråden Fem månader och accepterar bara mamma...