• hannapanna84

Aurora samtal Jönköping

Hur tidigt kan man boka in tid för autora samtal?
    Går det att ordna sådant innan ´man blir gravid?
    Kan man prata med ex förlossningsläkare om vad de tycker är bäst för mig??

Är grymt rädd för en ny förlossning då min förra inte alls blev som jag hade tänkt.
    Allt slutade med akut snitt då bebisens hjärtljud började att ändras och
    jag va helt slut.
    Det hela slutade med en ny op då jag även fick infektion i snittet.... =(

• Svar på tråden Aurora samtal Jönköping
  • Krompirusa

Jag träffar aurora bm på ryhov... Fick remiss dit av min bm... Tror att du kan ringa din barnmorska och förklara läget så hon skickar en remiss... Rädslan ska ju inte stoppa dig för att skaffa fler barn... Men du vet väl att de inte kommer neka dig ett snitt, de tar bara tid o många samtal med läkare o aurora bm, min aurora sa till mig att de inte kan tvinga mig att föda vaginalt om jg verkligen inte vill det.. Men dom vill gärna att vi försöker bearbeta rädslan och om de inte funkar i slutändan så blir de snitt ändå..

• hannapanna84

Det låter ju bra.

Har pratat med bm om det då det visat sig att vi får tillökning till hösten =)
    hon skulle ta upp detta direkt med läkarna så vi får se vad som händer.
    Men förlossningen är ändå min stora rädsla....     

• Krompirusa

Det viktigaste är att du förklarar hur du känner o står fast vid snitt, för dom kan ju inte tvinga dig.. dessutom har du en förlossning bakom dig som inte var den bästa kanske och det underlättar nog en hel del.. har du precis plussat eller? :D

• hannapanna84

Ja denna gången ska jag va envis som en gammal get! haha
    Skillnaden denna gången är ju att jag vet hur jag inte vill ha det... och vad jag inte vill.
    Men det kändes som lite framgång då bm verkade rätt förstående =) 
    Plussade för ett tag sen är i v 12 =)  

• Krompirusa

Oh vad roligt, dax för kub snart :) själv är jag i v 30 och längtar efter min lilla prinsessa...

Ja de blir ju så när man inte vet vad som väntar en, tänkte iallafall försöka med v förlossning och som sagt då vet man vad man vill o inte vill nästa gång...

• hannapanna84

Vi har valt att inte göra KUB men däremot kommer vi att göra ett tidigt ultraljud som man får göra numer, de har ändrat reglerna från februari så man får välja Kub eller tidigt ul =)

Är också inne på vanlig förlossning måste jag erkänna, har en förhoppning att min kropp läker bättre
    det gäller bara för den att fatta att bebisen ska ut också...  

• Krompirusa

Jag gjorde kub för jag ville se bebisen :) dom säger ju att en vanlig förlossning är bättre för både mamman o barnet, så man vill ju helst göra det som är bäst för båda två.. De finns så många punkter som gör att man blir tveksam på ks men samma sak med vanlig förlossning... Så man är lite kluven hahaha får helt enkelt ta de som det kommer..

• hannapanna84

Ja man får nog ta det som det kommer och det kanske är lika bra det för då har man förhoppningsvis lite mindre
    förväntningar på att det ska va ett visst sätt =)    

Svar på tråden Aurora samtal Jönköping