• Delfinen

Tips med pott-träningen behövs!

I somras när vår dotter var 2 år (hon blev 2 i augusti) så var dagis stängt 3v. och jag var hemma mestadels av den tiden. Då passade jag på att potträna mer intensivt med henne, eftersom hon själv visat intresse så länge och det kändes som perfekt läge utan störmoment såsom jobb och dagis.. Det gick jättebra, och hon sade till när hon ville kissa och olyckorna minskade hela tiden.. (hon bajsade dock inte i pottan)

Sen började dagis - då sprack allt och de ville hon skulle ha blöja på sig eftersom hon kissade på sig flera ggr..
    De menar att de sätter henne på pottan regelbundet ändå, och likaså gör Farmor när hon hämtar henne tidigt... Men hon tappade helt formen där...

Jag hinner bara träffa henne ca 2-3h/dag när jag arbetar, vilket gör det svårt att potträna och ha rutiner för så kort tid..

Nu är vi på långsemester, och hon har ju sedan jättelång tid tillbaka inte kissat i blöjan på natten så därför försöker jag nu (pga värme också framförallt) låta henne vara utan blöja när vi är i bostaden.. Hon kissar aldrig på sig, och hon kissar aldrig när hon sover. Hon säger till om hon vill kissa, men hon undviker helst pottan. Hon kan sitta på den, men hon kissar sällan i den. Nån gång ibland bara...

Hon är ju liksom så redo fysiskt, men det känns som jag behöver hitta någon annan metod nu...
    Vill ha lite tips och råd.
    Och att det kommer med tiden, det förstår jag.. jag vill än dock ha lite tips!

Vi väntar nu barn nummer 2 som kommer komma till sommaren (juni/juli) så en dröm vore ju att endast ha ETT blöjbarn då... men det är ju såkalrt inte säkert det blir så, det förstår jag ju..

Tack på förhand!

Älskade lilla tös - 090815
Svar på tråden Tips med pott-träningen behövs!