• UnderbaraPojke

Nysningar ????

Hej !! Jag är gravid i v17 nu och har sedan 7 veckor ca tillbaka nyst något fruktansvärt ???? Minst 5 ggr per dag. Har aldrig nyst så innan ? Är detta normalt ??

• Svar på tråden Nysningar ????
  • froggyL

Ingen aning, du e inte lätt förkyld då? Har själv nyst som en galning faktiskt... Men känner mig inte sjuk. Inte resten av familjen heller...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SaJo81

Hej! Jag e inne på vecka 12 graviditet nr 2 och har vid båda graviditeterna haft "monsternysningar" som jag kallar dom, nyser ofta och gärna flera gånger i rad så jag inte hinner andas emellan! Det roliga är att våra barn (tvillinggrabbar) nyser så med men jag gör det bara när jag e gravid!

• UnderbaraPojke
    SaJo81 skrev 2011-12-27 20:47:47 följande:
    Hej! Jag e inne på vecka 12 graviditet nr 2 och har vid båda graviditeterna haft "monsternysningar" som jag kallar dom, nyser ofta och gärna flera gånger i rad så jag inte hinner andas emellan! Det roliga är att våra barn (tvillinggrabbar) nyser så med men jag gör det bara när jag e gravid!
    Har också monternysningen iaf en gång om dagen ... typ tre-fyra nysningar i rad utan att man hinner andas ... jättejobbigt !!! Har läst runder en del och tydligen är detta väldigt normalt .... skumt !!
  • WeWant

Jag nyser oxå massa när jag är gravid ! Men har läst och min bm sa att det kan vara kötlarna och sånt i näsan som svullnar som kan göra att man nyser mycket ;) Hos sa att man kan ställa ut vattenglas i där man bor skulle hjälpa till lite :P Men jag vet inte, har inte testat det :P

• SaJo81
    WeWant skrev 2011-12-29 11:59:14 följande:
    Jag nyser oxå massa när jag är gravid ! Men har läst och min bm sa att det kan vara kötlarna och sånt i näsan som svullnar som kan göra att man nyser mycket ;) Hos sa att man kan ställa ut vattenglas i där man bor skulle hjälpa till lite :P Men jag vet inte, har inte testat det :P

Oj det hade jag inte vågat:) haha har två tvååringar hemma som hade rivit ner vatten överallt! Sen tycker jag iofs inte attdet är nåt besvär, mer än när jag kör bil då och liksom blir helt bortkopplad från körningen av nysningarna! Höll nästan på att köra av vägen häromdagen :0
  • Evelinasöderström

Det har nånting med slemhinnorna att göra under graviditeten, Att nysa mkt och varje dag är ett oofficiellt graviditetssymptom :)

• Dalitz

Nyser själv rigtigt mycket, och har näsblod nästan varje dag, troligen pga torran slemhinnor. Använder Nasoil från apoteket, som jag tycker hjälper. 100%sesamolja, så inget konstigt. Ett litet tips som kanske fungerar för dig också

Svar på tråden Nysningar ????