Nysningar ????
Hej !! Jag är gravid i v17 nu och har sedan 7 veckor ca tillbaka nyst något fruktansvärt ???? Minst 5 ggr per dag. Har aldrig nyst så innan ? Är detta normalt ??
Hej !! Jag är gravid i v17 nu och har sedan 7 veckor ca tillbaka nyst något fruktansvärt ???? Minst 5 ggr per dag. Har aldrig nyst så innan ? Är detta normalt ??
Ingen aning, du e inte lätt förkyld då? Har själv nyst som en galning faktiskt... Men känner mig inte sjuk. Inte resten av familjen heller...
Hej! Jag e inne på vecka 12 graviditet nr 2 och har vid båda graviditeterna haft "monsternysningar" som jag kallar dom, nyser ofta och gärna flera gånger i rad så jag inte hinner andas emellan! Det roliga är att våra barn (tvillinggrabbar) nyser så med men jag gör det bara när jag e gravid!
Jag nyser oxå massa när jag är gravid ! Men har läst och min bm sa att det kan vara kötlarna och sånt i näsan som svullnar som kan göra att man nyser mycket ;) Hos sa att man kan ställa ut vattenglas i där man bor skulle hjälpa till lite :P Men jag vet inte, har inte testat det :P
Det har nånting med slemhinnorna att göra under graviditeten, Att nysa mkt och varje dag är ett oofficiellt graviditetssymptom :)
Nyser själv rigtigt mycket, och har näsblod nästan varje dag, troligen pga torran slemhinnor. Använder Nasoil från apoteket, som jag tycker hjälper. 100%sesamolja, så inget konstigt. Ett litet tips som kanske fungerar för dig också