• Natasha76

Britax Multi-Tech i liten bil

Axkids stolar tar medelmycket plats. Mera än Hi-way II och mindre än Multi-tech. Men det beror också på bilen och bilsätet. Vi har haft Multi-tech i en Skoda Fabia så att vi använde sätet framför åt lillasysters bilbarnstol med avstängd krockdyna. I Fabian fick man jättebra lutning på Multi-techen och 105 cm långa barn satt bekvämt.

Bäst är att testa stolar först. Jag har monterat en Two-way i framsätet i en Corolla, med avstängd krockdyna. Det var inte helt stadigt, tyckte jag, men funkade. Ostadigt eftersom både instrumentbrädan och Two-ways baksida var lite rundade. Men jättefint med utrymme. Jag tror man med litet trixande skulle kunnat få det perfekt. Om inte annat så med att sätta någon matta på instumentbrädan under stolen, eller kanske hellre på sidorna bak så att det fanns mera stödyta. Alltså t.ex. två rullade _små_ mattor/dukar ungefär bakom axlarna på barnet och satta i vertikalt läge (uppifrån ner alltså).

Jag tycker Corolla är en rymlig bil för att vara en småbil. Den Corolla jag testat är årsmodell 2006 eller möjligen 2005.

Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen
Svar på tråden Britax Multi-Tech i liten bil