Inlägg från: shopahollic |Visa alla inlägg
  • shopahollic

    Bildtråd för oss som väntar smått i September 2012

    läängtan skrev 2012-04-03 10:18:00 följande:
    Vi är lite sugna på Brio sing, tycker den är fin och till ett bra pris. Har dock inte varit och provkört än, tänkte vänta med vagnköp till efter  RUL :) men är det någon här som har någon erfarenhet av den??

    Vi har en brio sing, älskar den! Sen är det ett plus att den är så otroligt lätt när man lastar in eller byter håll på sittdelen. Bara +
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 290912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic
    marla333 skrev 2012-04-26 10:31:53 följande:
    ingen som skaffat syskonvagn? vore kul med bilder på sånna och tips =)

    Vi har beställt denna http://majbebis08.blogg.se/2012/april/-nagra-klick-senare.html (fick inte in bilden?) som borde komma nästa vecka, längtar som tusan. Passade på att beställa hem bilstolen och adapter till vagnen också så det blir en Maxi cosi, någon som har den? Har inte kikat på dem i butik men den såg fin ut på hemsidan haha.
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic
    Skrutt 83 skrev 2012-04-27 12:16:43 följande:
    LillaPlutten: Vill tipsa om denna holländska sida: www.moedersmooiste.eu/ ska beställa min därifrån och priset för en duo blir 10.700 om man valde rabatten istället för en åkpåse som annars ingick. (värde 109€) vill du hellre ha åkpåsen betalar man ca: 11.600. De skickar fraktfritt till Sverige! Ska beställa min därifrån idag! :)
    Vi funderade också på att beställa från Holland, men mannen tycker att det är så viktigt att lätt kunna reklamera om det visar sig vara något fel. Hur gör man om man beställt via holland då? :/  Vi har ändå tänkt ha vagnen i flera år så då är det bekvämt att veta vart vi kan vända oss om det blir något fel.
    Beställde från Kidzshop, stod att det fanns i lager vilket det visade sig var helt fel. Vi kommer få vagnen nästan 2 veckor efter beställningen gjordes, vi som beställt därifrån just pga att det stod att det skickades samma dag.
    Sen är de riktigt sega på att svara på mejl, tredje dygnet nu utan svar. Men när man beställer är de kvicka på det, nej jag ångrar att vi inte gick direkt till butik.  
    Ser iallfall fram emot att få hem vagnen om någon vecka :)


     

      Nu fick jag in bilden! Vi tog svart / sand. Hade velat ha offwhite men har hört att det så lätt blir skitigt annars är det helt kalrt finast.
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic

    Superfina magar! Jag längtar så tills jag också får en sån där härlig kula men bebis ligger lågt och så är jag ju så pass lång också så jag lär ju få vänta på det. Börjar dock tröttna på kommentarer över att det inte syns alls att jag är gravid. Vad ska man svara på det liksom. 
    -Och eftersom att det är bildtråden jag skriver i så bidrar jag med en bild på mig med kulan från graviditeten med sonen, runt vecka 30 tror jag med sf mått strax under kurvan hela vägen, ut kom en 55cm lång grabb på 4670gr!



    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic
    carolineJa skrev 2012-04-28 21:22:35 följande:
    DU är jätte fin, ville bara säga det! Jag kommer följa din graviditet och få lite inspiration från din blogg. Ser verkligen ut om om du kommit i god form snabbt med dina andra små? Såg att du bor i stockholm det gör jag med:)
    Men åh tack fina! Ja amningen av min bamsebebis gjorde att jag rasade i vikt, sen var det bara att börja bygga upp kroppen igen med träning och powerwalks. Lätt kommet är ju dock lätt förgånget haha, men jag unnar mig själv det som gravid.
    Vi bor i Kallhäll/Stäket. Själv då? 
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic
    Frokenpilla skrev 2012-04-29 18:38:39 följande:



    Bidrar med dagens bilder. Vecka 21 (20+4). Har inte bara fått regäl mage utan också gått upp 7kg i vad jag antar är..fett?! har fått en regäl rumpa och lår. Vägde 52 innan och nu 59!
    Men gick upp 22kg sist utan att knappt äta. Äter knappt nu heller, inget godis eller nåt! men ändå sätter det sig fort ;).

    Mitt SF-mått låg på högsta kurvan hela graviditeten förra gången.
    Åh vilken härlig kula, Vackert!
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic

    AM79, jättefin färg på vagnen, verkligen! Tycker absolut att det funkar även om ni får en liten tjej.

    Edds - Såå fin klänning! Men kanske lite kort om du har en bebismage där under också? ;) Annars är den iaf helt underbar.

    Bebis i vecka 20! Tiden går fort när man har roligt, och fortare när man redan har två små att vara upptagen med om dagarna :)  

           


    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • shopahollic
    pollyann skrev 2012-05-04 08:43:59 följande:
    Jag upplevde också att det stod hyffsat still där mellan vecka 20 och 22/23 typ men nu verkar det ha tagit fart igen, går in i vecka 24 på måndag!

    Vilka fina kläder och vagnar och magar och bebisar!! Tycker denna tråden är den roligaste när man får se alla bilder som folk lägger upp! :)
    Jag var med mamma och tittade på lite begagnade kläder på emmaus igår, finns himla mycket sött, men ni som har barn sen tidigare: Hur mycket behöver man egentligen köpa? Jag har försökt resonera fram och tillbaka och tänker mig att det ska räcka med kanske 10 uppsättningar kläder i varje storlek i början (jag har tvättmaskin hemma), tycker ni det låter mycket eller lite? 

    Eftersomjag är en stor anhängare av bilder så bifogar jag en bild på det enda plagget min lilla korv äger än så länge: en blåbärsmössa :p
    (OBS inte min bild, tog från nätet)


     

    Nej så söt mössa! 

    Min dotter vägde 3490 och var 49cm. Storlek 50 passade i drygt en månad, sonen däremot vägde 4670 och var 55cm så storlek 50 var för litet, mindre sfmått på magen med honom än med dottern gjorde att jag inte alls väntade mig en sån bamsebebis :)
    Men tipset är väl att inte köpa på dig för mycket i 50 iallfall, men flera par byxor och bodys så att te.x 3 ombyten på en dag inte ska behöva innebära att du måste springa och tvätta allt. (3 ombyten var mer regel än undantag innan vi kom fram till vilka blöjor som inte läckte för oss).

    Vänner och familj kommer gladeligen köpa kläder i minsta storleken om det visar sig att ni ni har köpt på er för lite annars när er bebis anlänt.    
    majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
Svar på tråden Bildtråd för oss som väntar smått i September 2012