Sertralin, Känner ni skillnad på olika fabrikat?
Hej på er!
Jag är en 40-årig kille som har fru och 2 underbara barn, bor i egen villa och har ett jobb jag trivs med.
Jag har varit deprimerad länge, gått in i väggen på tidigare arbetsplats osv. osv. Jag har tagit Sertralin i ca ett år nu, efter ett läkarbesök förra året. jag har gått på terapi och fungerar oftast bra med hjälp av sertralinet.
Det som stör mig är att man får olika sorter varje gång man hämtar ut på receptet. jag har haft några olika fabrikat och tycker att jag fungerar bäst med Sertralin Ranbaxy. Senaste omgången som jag hämtade ut bestod av Oralin. Mitt humör åker jojo... jag blir jättearg jättefort och tycker att jag är allmänt värdelös och tycker synd om min familj som måste stå ut med mig. Dessutom känns det som jag inte borde vara pappa. jag överreagerar på småsaker. stackars barn. Jag försöker undvika situationer som kan bli jobbiga, men det innebär extra belastning för min fru, som då blir sur på mig, och så är det berömda onda cirkeln igång.
Är det bara jag som reagerar så olika på olika fabrikat, eller är det fler här som har upplevt samma sak?
Hjälp mig i mina grubblerier!