• BonitaMamasita

Är det fel att festa när man har blivit förälder?

Ett par som kritiserat mig att jag brukar festa när jag är barnledig. Fast egentligen är det ungefär 1 gång i månaden jag verkligen festar. Detta skulle betyda att jag är olycklig bara för att jag är singel och festar....

Fick barn när jag var 19 och jag själv tycker inte att det är FEL att festa till det ibland när man är barnledig...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det fel att festa när man har blivit förälder?
  • Tjohalia

Nej det är inte fel. Men som med allt annat handlar det väl om hur ofta och hur mycket och på vilket sätt.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • BonitaMamasita
    Tjohalia skrev 2011-12-28 14:11:04 följande:
    Nej det är inte fel. Men som med allt annat handlar det väl om hur ofta och hur mycket och på vilket sätt.
    Absolut! Men någon sa "när man blivit förälder så är man just förälder (och typ endast det)"
  • GrönaDruvan

Nej,absolut inte fel. Jag festar också emellanåt. Nu blir det inte så ofta som 1 gång i månaden,det funkar liksom inte när man har familj och även jobbar helger. Fast hade jag varit singel hade jag nog festat mina barnfria helger!

• BonitaMamasita
    GrönaDruvan skrev 2011-12-28 14:13:07 följande:
    Nej,absolut inte fel. Jag festar också emellanåt. Nu blir det inte så ofta som 1 gång i månaden,det funkar liksom inte när man har familj och även jobbar helger. Fast hade jag varit singel hade jag nog festat mina barnfria helger!
    Singelföräldrar kanske festar oftare...? :)
  • Lina 01

Inget fel.. när jag var singel o hade mitt första barn festade jag en gång i månaden ungefär.. gick ut med vänner när pappan hade barnet.   Nu har jag en sambo och mer barn  festar inte längre.. men till nyår.. då skall jag slå klackarna i taket

• Nina 566

Att bli förälder innebär ju ett stort ansvar, vilket de flesta föräldrarna vet om =) Skulle festandet gå ut över barnet/barnen så är det ju fel men om man festar på "normal nivå" när man inte har ansvar för barnet så är det väl ingen fara med det.

Man måste ju inte sluta leva för att man får barn. Inte för att jag tycker att festa är livet men alla har ju olika intressen. Jag festar ca 1-2 ggr per år, det räcker för mig. Blir extra skoj då man tyå aldrig går ut.

• Eisa

Nej inte fel att festa. Min mamma festade mycket när jag växte upp, sket väl jag i.

Själv har jag inte festat på 10 år och lycklig över det, men det betyder ju inte att jag är en bättre mamma.

• Khaleesi

Håller med övriga. Inget fel med att festa som förälder, men en gång i månaden lät väldigt mycket...

• BonitaMamasita
    Khaleesi skrev 2011-12-28 14:49:44 följande:
    Håller med övriga. Inget fel med att festa som förälder, men en gång i månaden lät väldigt mycket...
    Även fast jag "endast är 24 år", singel och barnledig 2 av 4 veckor i månaden? 
Svar på tråden Är det fel att festa när man har blivit förälder?