• Mrs Suz

Bästa staden i Sverige för en barnfamilj?

Hej på er alla!

Nu är det så att vi har tröttnat på Sthlm och vill hitta en stad att bo i som är tillräckligt stor för shopping, nöjen och mys, samtidigt som man finner lugnet i en underbar familjevilla!

Vi har letat och letat och känner oss ganska vilsna! Vilken stad tycker du är bäst för en barnfamilj och varför?

Ser mycket fram emot att få höra era tips!!

Ha det bäst! 

• Svar på tråden Bästa staden i Sverige för en barnfamilj?
  • Babyystar

Norrköping! Flyttade dit från Stockholm för ett år sedan och jag stormtrivs, lagom stor stad med mycket att erbjuda. Billigt att köpa bostad och lätt att ta sig överallt med dom mysiga spårvagnarna. Dessutom bara ca en timme från Stockholm med X2000! :)

• caroline88

Själv bor jag i Gbg. Och trivs mycket bra här.. Men Kungälv, Jönköping, Borås tycker jag oxå är fina städer. Norrköping är jag inte så förtjust i.

• Mrs Suz

Vi har bott i Jkpg innan, och det är en liknande stad som vi är ute efter. 

• caroline88

Borås då? Det tror jag är toppen! Även Örebro tycker jag är fint :)

• caroline88

Kungsbacka utanför Gbg är oxå fint :)

• Snöankan

Jag har alltid gillat Sundsvall. Finns vatten, skidbacke, mysigt centrum och bra huspriser. Sedan så är det en bra känsla också eftersom att det är centralort i området så det är dit man åker. Har visserligen aldrig bott där själv men det har absolut varit den stad jag velat flytta till, men jag hamnade visst i Stockholm ändå men i en kommun som jag tycker känns som super för mina barn att växa upp i.

Svar på tråden Bästa staden i Sverige för en barnfamilj?