Mina erfarenheter:
Har jobbat på ICA Maxi = ansökningar sker genom hemsidan och JOD, chefen läste och anställde genom det systemet.
Har jobbat på ICA Supermarket = jag tror de flesta fick jobb lite hur som, men ofta jobbar cheferna lite varierande tider vilket gör att många missar chefen om de besöker butiken. Jag skickade post och fick jobb.
Har jobbat på Coop Forum = lämna gärna ansökningar i kassan eller spel/kundservicedisken så lämnas ansökan vidare. men cheferna lämnar INTE sitt jobb "bara" för att träffa en ungdom som söker extrajobb... tyvärr... Hade en kille som kom som propsade på att träffa chefen och vi blev bara irriterade eftersom vi fått "order" om att inte ringa chefen vid ansökan utan ta emot CV själva.
Konklusion: Ring och fråga hur du ska göra, vad just den butiken föredrar.
Jag förstår att alla säger att man ska gå dit och visa upp sig, visa hur social, trevlig, framåt och snygg man är, men SÅ omöjligt är det inte att få jobb och man kan förmedla mycket via skrift också, utan att skaka hand med chefen och säga "hej, jag är intresserad av att jobba hos er, behöver ni nå extrapersonal?"