Inlägg från: Caneya |Visa alla inlägg
  • Caneya

Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?

Oj, nu ska vi se.

Grinda Sommarkollo/ridläger - hmm..91 eller 92 tror jag. Hade då Kym (ponny från Enskede Ridskola)
    Hade även Tarquin en lektion den sommaren (också från Enskede)

Södertörns Ryttarcenter året efter, så troligen 93  - Wixie, ett B-ponnysto. Blev dock sjuk efter halva lägret och var tvungen att åka hem. Minns att jag var jätteledsen!

Stall Dalhem, Gotland - 98 och hade Duchess, D-ponny.
    Var på Karlshems Gård -99 och hade Lady Bonell, D-ponny.
    Hufvudsta Ridskola -00 (tror jag, osäker på året) och hade då Charlie, D-ponny
    Dagridläger på Dalhem, kanske -00 eller -01, hmmm...hästens namn då? Bra fråga, ett äldre sto i alla fall. Har för mig att hon var liten stor häst i alla fall, runt 155 eller så i mankhöjd.

Sedan köpte jag egen häst -01.

Jobbade på Södertörn ett år också, men minns tyvärr inte vilket år det var just nu.

• Caneya

Mammatilltvåprinsar - Vad kul! Då minns du säkert de flesta Grindahästarna - Charlie Brown, Röding, Mickey Mouse, Samuel, Don Pepe (Dompe) och Lilla Grå och han den stora...hmm..D-ponny (stor för mig då) som var med på voltigeuppvisningen. Vad han nu hette. Tarquin bet mig i armen, så tyckte väl inte han var supertrevlig Men minns att han var trevlig att rida! Hälsade på honom på Enskede något år innan han försvann därifrån. Det var kul att på något sätt återkoppla historien! Och alla dessa Dalhemhästar - Gunde som knappt rörde på sig, Maxim och Limbo som vi hade gymkhana på. Julia, Stella som jag red på vid andra tillfällen. Alla smårussen som vi körde med. Korint och.... Gud vad minnet sviker! Affe och Costa, Affe hade jag föresten på ett tidigare dagridläger nu när jag tänker efter. Ville ha honom året efter också, men då var jag för stor för honom. Nordsvenskarna Flora och Selma, Selma slet sig i stallet och min kompis hängde i stort sätt i hennes pannlugg för att få henne att stanna, men Selma skulle promt ut Mycket minnen! Min kompis red sin älskade Jim, som hon hade ridit på flera år.

• Caneya

Oj! Allt blev i ett stycke, så skrev jag det inte. Knäppdator!

Svar på tråden Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?