Inlägg från: YokohamaNr2 |Visa alla inlägg
  • YokohamaNr2

Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?

-85 någon gång kanske på Sveriges mest oorganiserade ridläger. Marums gård på Ljusterö, hmm de var skumma och tror inte alla hästarna mådde så bra. Kommer bara ihåg namnet på en Islänning som hette Atlas

• YokohamaNr2
    Madwig skrev 2012-08-16 04:46:52 följande:
    Jag va på 4H-läger där -88 och -91och ja, det är lite rörigt och oorganiserat. Men med tanke på att vi bara var där över en helg och det kostade 200:- har jag för mig så är det ändå ok. Skulle dock aldrig åka på "riktigt" ridläger dit. Dvs en vecka eller mer och som man betalar över tusenlappen för. Mestadels för att Britta är/var en riktig tjurkärring och dessutom fick man nästan ingen mat.

Är du säker på att islänningen hette Atlas? Isåfall fanns han inte kvar när jag va där. En Attila fanns dock och han var allas favorit. Tycker över lag att det va många hästar där som va trevliga att rida. 

Marumhästar jag minns: Attila, Trulsan, Dan, Rödluvan, Ante, Dessie, Polly, Daily, Fatima <3, Penty och Nulle.
    Kul att du också minns det! Attila var det ju han hette. Det fanns också en typ av Shire häst som jag inte kommer ihåg vad den hette, tydligen en av de största i Sverige och jag var så stolt att jag vågade rida henne

Britta var som sagt ganska läskig, hon verkade gilla mig och min kompis dock....vi hyrde ett landställe några somrar typ 5 min därifrån så det var nog därför det blev Marum, tyvärr kanske

Det bästa med det lägret var nog att vi fick göra voltage, det är ju inte så vanligt men det var verkligen kul

Finns det kvar tro?
Svar på tråden Var du på ridläger som barn? Vilket var du på? Vilken häst hade du?