Snittar på nyår
Hej!
På nyår ska jag stå för snittarna till fördrinken.
Jag behöver lite tips på goda snittar :)
Hej!
På nyår ska jag stå för snittarna till fördrinken.
Jag behöver lite tips på goda snittar :)
Här är två av mina favorittilltugg:
*krustader med räkor och avocado:
blanda mosad avocado med lite gräddfil / creme fraiche, lime och salt. Ta små krustader och klicka i lite avocadoröra, toppa med en eller två räkor och hackad rödlök
* chèvretoast med honung och rosmarin
Skiva en baguette och lägg på en skiva chèvre på varje. Ringla över honung, strö på pinjenötter och rosmarin. In i ugnen ca 225 grader ett par minuter tills toasten fått lite färg och osten blivit smältvarm.
Detta är super gott!
Blanda getost/gevre med passionsfrukt
Kärna ur en papaya hacka papayan och blanda tillsammans med syltsocker så du får som en liten papaya kompott/mamelad.
Lägg ost och passionsröran på ett valnöts kex och lägg på lite papaya kompott!
Goda små fräscha mumsbitar till drinken eller bubblet!
Glömde papayan och syltsockret ska värmas i en kastrull lite och få sin mamelad konsistens...låt svalna innan du lägger på den på osten...
Philadelphia ost, med skivade jordgubbar och ett tunt lager "hot salsa" på tunnbröd. Rulla ihop och skär i fina snittar!
Enkla tips:
Philadelphiaost på tunnbröd, dra några längder med pesto över, lägg på gravad lax och rulla ihop och skär lagom stora bitar. Hur gott som helst.
Annars: blanda gräddfil med svart rom och lägg i handskalade räkor, lägg i krustader (lägg en bit salladsblad i botten så blir krustaden inte för mjuk). Även detta, hur gott som helst.
Shit, jag trodde den här låg i kategorin "Kejsarsnitt". F'låt!
Haha :) Ja kanske hade passat bättre där Pallas :P
Tack för era bra tips! några kommer absolut testas.. kanske redan imorgon :) :)
vi ska förmodligen ha
- crostini med gåslever, päron och några droppar äkta balsamico (fått de dyrbara dropparna i jul. Droppas på med pipett)
- snitt med vispad creme fraiche, rejäl klick färsk löjrom, svartpeppar
- snitt med rökt lax, äpple och mynta
- snitt med andbröst, äpple och tryffelkräm på nötbröd
Den här sparas, låter MUMS! :)
Crostini? (såna där runda små "skorpor") med bonjour tacosmak, parmaskinka samt färsk basilika på! Underbart!
Jag gör en enkel som är otroligt populär hos alla! Rulla in philadelphiaost i rökt skinka. Lägg den på en bit smörat formbröd och så en mandarinklyfta (konserverad mandarin) uppepå. Helt sannslöst gott :)
Bra tips! tack tack :)
Vad för sorts bröd brukar ni använda??
När jag läste rubriken trodde jag du skulle bli snittas på nyår tänkte varför låter dom dig inte vara tills första januari, haha
Har unga recepttips dock.