• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej! 

Vi är ett par som försökt få barn i 2 år. Efter en utredning på RMC i Malmö fick vi veta att min sambo har Azzospermi =inga spermier. De ville att han skulle sluta ta sin medicin och se om de kom tillbaka, men nu har vi väntat ett halvår till. Och varje dag är en enda lång väntan....

Har nu valt en donator och ska åka och bli inseminerade på Storkklinik i Danmark vid nästa äl.
    Finns det någon mer där ute som också ska insemineras så vore det kul att följas åt! Glad

• Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012
  • LiveYourDreams

Tack sally :) hur går det för dig?

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-02-28 06:30:37 följande:
    Tack sally :) hur går det för dig?
    Tackar som frågar. Laddar om inför nästa försök på Storken, borde bli i nästa vecka någon gång. Hade hoppats på osannolik tur och första försöket, men så blir det inte. Andra gången gillt? 
  • LiveYourDreams

Så kände jag också, man hoppades att man skulle vara en av dem som det tog på direkt. Men som du säger, andra gången gillt :) spännande att snart åka :)

• Äppelblad

Min andra insemination är nu inprickad till fredagen, spännande!

Blir en ny makeinsemination, hormonstimulerad pga att jag har PCO. Så jag är nästan mer nervös för att det inte ska bli någon ordentlig ägglossning, än för att själva inseminationen inte ska lyckas...

LiveYourDreams: På alkoholfrågan svarar jag som flera andra, har tagit ett glas eller två efter den misslyckade första inseminationen. Mellan insemination och mens, inte en droppe. Men blir man inte gravid kan man ju åtminstone leva som vanligt fram till nästa försök, så resonerar jag.

• Ingen 1

Nu måste jag ställa en av mina så där dumma frågor, som bara jag kan ;)

Fick min mens den 13/2, (tog stimulering pergo, gonal f och ovitrelle), DI den 24/2. Känner ju så klart inga symtom eller så. Men idag när jag var på toa kom det lite rosa på pappret. Kan det vara en nidationsblödning eller nåt annat? Är ju bara på dag 5 efter DI. (Dag 17 i min cykel)  Min ägglossning blev ju runt den 24/2 eftersom jag tog ägglossningsspruta.
    Ska tilläggas att jag aldrig någonsin har haft någon mellanblödning eller så tidigare.
    Har ju tagit stimulering flera gånger innan och har aldrig haft några problem innan. När jag var gravid förra gången så hade jag inga blödningar av något slag.

Förstår ni hur jag menar, är det någon som har något tips?

• Sally Cinnamon
    Ingen 1 skrev 2012-02-29 08:38:53 följande:

Fick min mens den 13/2, (tog stimulering pergo, gonal f och ovitrelle), DI den 24/2. Känner ju så klart inga symtom eller så. Men idag när jag var på toa kom det lite rosa på pappret. Kan det vara en nidationsblödning eller nåt annat? Är ju bara på dag 5 efter DI. (Dag 17 i min cykel)  Min ägglossning blev ju runt den 24/2 eftersom jag tog ägglossningsspruta.
    Ska tilläggas att jag aldrig någonsin har haft någon mellanblödning eller så tidigare.
    Har ju tagit stimulering flera gånger innan och har aldrig haft några problem innan. När jag var gravid förra gången så hade jag inga blödningar av något slag.

Tråkigt svar, men vänta och se (och håll en tumme för nidblödning)?
  • Fröken Smilla
    Ingen 1 skrev 2012-02-29 08:38:53 följande:

låter som (och hoppas på) en nidblödning!

Heja heja!
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Ingen 1
    Sally Cinnamon skrev 2012-02-29 17:15:34 följande:
    Tråkigt svar, men vänta och se (och håll en tumme för nidblödning)?
    Fröken Smilla skrev 2012-02-29 19:51:08 följande:
    låter som (och hoppas på) en nidblödning!

Heja heja!
    Tack vad gulliga ni är!!

Har läst lite här på familjeliv, men blir ju inte klokare ändå ;)  Men det är bara att vänta och se, resultatet kommer ju att visa sig i alla fall.
  • Längtan 30

har inte varit så aktiv på FL på sista tiden, dels för att min sambo varit hemma å "hälsat på" å ja har inte riktigt orkat heller, en del som känns motigt just nu..vill ändå att ni allihopa ska veta att ja håller tummarna för er som försöker å kanske t.o.m har ett plus på g för den/dom som d inte tagit sig för kan ja inte mer än beklaga å önska lycka t vid nästa försök.

• Sally Cinnamon

Hej alla. En liten fundering bara: tänker ni, när det inte tar sig, att ni byter donator till nästa gång? Till någon som ev. är mer kompatibel med dig liksom.
    Vi har bara varit iväg en gång och jag funderar på om vi ska köra på med samma eller byta nästa gång.
    Hur resonerar ni andra?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012