• Anonym (Ingen lust)

Hur hittar man tillbaka till sin lust? Så här kan vi inte ha det

Min lust försvann efter första barnet. Hon blir 6 i vår. Jag fick en förlossningsdepression så det gjorde sitt...
    Åren har liksom gått och vi har fått ett barn till men lusten är fortfarande som bortblåst.

Jag vill verkligen inte ha sex. Då och då har vi det ju ändå i ett försök att komma igång. Väl där tycker jag att det är skönt och har inga problem att få orgasm. Men samtidigt kan jag känna mig oerhört smutsig och kan även gråta efteråt. Vill inte bara ställa upp för att göra det skönt för min sambo. Vill ju även känna längtan själv... Har tidigare i mitt liv haft sex många gånger av helt fel anledning och det vill jag inte igen...

Inser så klart att vi inte kan ha det så här! Han vill inte leva resten av sitt liv med så lite sex. Jag känner inget behov och skulle kunna fortsätta så här...

Känner mig nedstämd för det här och vet inte vad jag ska ta mig till... Tacksam för alla råd o tips!

• Svar på tråden Hur hittar man tillbaka till sin lust? Så här kan vi inte ha det
  • Anonym

Sex föder lust, ju mer sex man har desto mer växer lusten. Kan ni kanske ordna barnvakt en hel helg?
    Köp lite finare underkläder (du måste trivas i dom), bjud din man på en fin middag med vin. Eller varför inte boka en hotellnatt med room service, se till att flaska champange ligger på kylning när ni kommer.

Gå in med förutsättningen om att ha det mysigt och sexigt och inte att du måste ha sex. På dom lite större hotellen finns det ofta jacuzzi man boka vilket är avslappnande.

Köp med dig någon härlig massageolja och ge din man en erotiskmassage.

Detta gjorde jag när jag o min sambo hade gått på autopilot i ca 6 månader, en helg av magi, hetta, sex och allmänt mys tände oss igen!

Lycka till :)

• Anonym (boomad)

Usch, låter verkligen inget kul! Men det finns ingen enkel förklaring att du äter p-piller eller använder andra hormoner som preventivmedel? 
    Min närmaste vän åt fel p-piller och kände precis som du i flera år. Tills hon slutade och då kom plötsligt lusten tillbaka på en handvändning
    Inget sådant som spökar? 

• Anonym

Jag tycker du kanske ska gå och prata med någon professionell, vem vet... det kanske hjälper! värt ett försök?

• Lena

Om jag har hamnat i en svacka försöker jag höja lusten med fantasier, erotiska noveller och onani.

• Anonym (Ingen lust)
    Anonym skrev 2011-12-29 08:34:26 följande:
    Sex föder lust, ju mer sex man har desto mer växer lusten. Kan ni kanske ordna barnvakt en hel helg?
    Köp lite finare underkläder (du måste trivas i dom), bjud din man på en fin middag med vin. Eller varför inte boka en hotellnatt med room service, se till att flaska champange ligger på kylning när ni kommer.

Gå in med förutsättningen om att ha det mysigt och sexigt och inte att du måste ha sex. På dom lite större hotellen finns det ofta jacuzzi man boka vilket är avslappnande.

Köp med dig någon härlig massageolja och ge din man en erotiskmassage.

Detta gjorde jag när jag o min sambo hade gått på autopilot i ca 6 månader, en helg av magi, hetta, sex och allmänt mys tände oss igen!

Lycka till :)
    Vi brukar åka i väg och bo på hotell. Men väl där känner jag direkt att jaha, nu måste jag bli kåt så att vi kan ha sex... Det infinner sig inte... Det jag vill är att bara slappa och sova skönt en hel natt utan barn...

Vi äter ofta gott och dricker vin men det leder ingen vart....
  • Anonym (Ingen lust)
    Anonym (boomad) skrev 2011-12-29 08:34:50 följande:
    Usch, låter verkligen inget kul! Men det finns ingen enkel förklaring att du äter p-piller eller använder andra hormoner som preventivmedel? 
    Min närmaste vän åt fel p-piller och kände precis som du i flera år. Tills hon slutade och då kom plötsligt lusten tillbaka på en handvändning
    Inget sådant som spökar? 
    Äter inget!
  • Anonym (Ingen lust)
    Anonym skrev 2011-12-29 08:35:50 följande:
    Jag tycker du kanske ska gå och prata med någon professionell, vem vet... det kanske hjälper! värt ett försök?
    Har testat en hel del. Samtal, healing, örter mm mm. Vart vänder man sig då?
  • Anonym (Ingen lust)
    Lena skrev 2011-12-29 08:36:21 följande:
    Om jag har hamnat i en svacka försöker jag höja lusten med fantasier, erotiska noveller och onani.
    Vi har tittat på erotik tillsammans... Nu går inte det heller för jag blir äcklad! Har som sagt var inga problem med att bli våt eller komma när vi väl har sex...
  • frwi

har du testat lusthöjande som rosenrot eller L-argiplex?? kan ju funka en period för att komma igång

• Anonym (Ingen lust)
    frwi skrev 2011-12-29 08:47:18 följande:
    har du testat lusthöjande som rosenrot eller L-argiplex?? kan ju funka en period för att komma igång
    Har inte provat just dessa preparat men en mängd "kvinnliga" örter som ska främja lusten...
Svar på tråden Hur hittar man tillbaka till sin lust? Så här kan vi inte ha det