• Helena23

ärligt svar snusa el röka????

Vad tycker du snusa eller röka?????
    Vad har DU för åsikter SNÄLLA ALLa Vill gärna veta vad ni tycker ska man snusa eller röka vad e bäst för hälsan osv????

Jag har rökt i ca 14 år men har slutat o ta ca 2-3 påsar göterborgs rape portions påse då alltså.
    Men visst saknar jag mitt röke men tycker ändå att det lilla jag snusar känns bättre hälsosamt som kroppsligt. Känns som att man kan andas r4en luft jag att jag luktar bättre m.m. Vist saknar jag att röka fortfarande så därför e jag rätt nyfiken vad alla tycker om just detta bara säg ut alla har rätt till en åsikt
    Tackssam för svar :=)

• Svar på tråden ärligt svar snusa el röka????
  • W B

Snusa har sina nackdelar men det är snällare mot andra :)

Rökning skadar ju omgivningen på ett sätt som inte snusning gör. Så jag antar att jag föredrar att folk som inte kan/vill sluta snusar istället för att röka :)

• Kladdis

Jag tycker snusa är mycket fräschare. Min pojkvän snusar och det märker jag inte av alls!. Fast jag vill ju inte att han ska snusa då det inte är bra för hälsan. men hellre det än att han röker.

• Helena23

Oj tänk att jag rökt innan :=( Det gjorde min kille med fast han borde rökade o snusa då nu e det ca 3 månader sedan han la av att röka o snusar helt han e ett stort stöd till mig o han berättade för mig hur äckligt jag luktade fy vad man skäms lite nu :=(

Kramar

• Arcanjo

Det e svårare att sluta snusa än röka har jag hört!

Har själv rökt men lyckats sluta

• Lady Tess

Visst det stinker ju av en när man rökt men.... dum som man är!

Snus luktar ju iaf. inte!

• maxmille

Tycker som Kladdis, att det är fräschare med snus.. Men inget av det är ju bra..
    Jag snusade innan jag blev gravid, kastade dosan samma dag som jag testade + och har sen dess varit utan. Har inga planer på att börja om heller Känns bra.

• Lorelei

Ärligt? Varken eller! Röklukten är värre än något annat, snus under läppen får mig att må illa... men det är min uppfattning Tur att man bestämmer själv

• Amazona

Snusning har ingen bevisad cancer-risk men ökar hjärt-kärl-problem. I stort skulle jag säga att snusning är "bättre" men kan vara svårare att sluta med....innehåller mycket mer nikotin än cigg. Dessutom påverkar det inte lukt/smaksinne eller drabbar omgivningen....

• izza29

Jag skulle välja att snusa.

• Lola Jämtland

Jag hajar för det första inte hur man kan välja att hålla på med något av det. Men så har jag aldrig provat heller, vilket jag är jävligt stolt över.

Sen så tycker jag att snus är "bättre". För det stör ingen annan.
    Många rökare skiter blankt i om det står en folkmassa vid en busshållplats tex. Ska det rökas så gör de det utan att gå åt sidan.
    Äckligt o jävligt irriterande!

Svar på tråden ärligt svar snusa el röka????