• Nikki87

När fick ni första mensen?

Jag fick min mens 7 veckor efter förlossningen, de va kejsarsnitt..
    jag ammar inte.

Är det normalt? med tanke på att mina blödningar slutade för 2 veckor sen:S????

• Svar på tråden När fick ni första mensen?
  • Lyxmamma

Fick min efter 5-6 veckor men jag kunde inte amma och gick rätt snabbt över till ersättning.

• Nikki87

aha men då har jag inget att oroa mej för, tack för ett snabbt svar..
    jag blev fundersam för att efter mitt första barn fick jag min mens efter 9 mån, fast då amma jag.

jag trodde att man skulle få den efter ca 10 veckor, men de va visst fel... tack

• SaJo81

Jag hade avslag i nio jäkla veckor efter kejsarsnitt o fick min mens tre veckor senare!

• Lyxmamma

Min blödning gick över på ca. tre veckor och sen kom mensen efter ytterligare 2-3 veckor. Min man hade hoppats på att få slippa min mens ett bra tag för jag har en del PMS besvär som vi slipper under graviditeten

• LinneaL

hej! jag blev också överraskad då jag fick min mens 7 veckor efter min förslossning. Jag ammade de första tre-fyra veckorna bara. det är nog inte så ovanligt att få tillbaka den fort =)

• Nikki87

Jag blev mest överraskad att jag inte hade mensvärk vilket jag brukar ha...
    jag hoppas att jag aldrig får mensvärk igenSkrattande

• Charmeuse

Jag fick tillbaka mensen efter 9 månader med första dottern (hade inget preventivmedel då och ammade helt) med andra dottern tog det typ 4 månader (ammade helt då med), kom när jag satte in spiralen och försvann sen ett tag igen.  

Svar på tråden När fick ni första mensen?