Inlägg från: sommarblomma1 |Visa alla inlägg
  • sommarblomma1

Atopiska eksem !

Använd inte hydrokortison om du inte absolut måste för det förtunnar ut huden!

Jag har atopiska eksem och mina barn har ärvt det.

Det som gör det bättre:
    * sol
    * fuktig luft, dvs inomhus på vintern blir luften fruktansvärt torr, så vädra ofta och ha många gröna växter
    * bada och tvätta kroppen med olivolja alternativs rapsolja istället för tvål, duschtvål mm. Oljan rengör.
    * Smörj in med Miniderm efter tvätt och bad innan kroppen hinner torka snustorr efter torkning med handduk.
    * Använd tvättmedel Neutral alternativ Skona för allergiker. Min dotter klarar Neutral men inte min son så han måste använda skona.
    * Använd endast EN MATSKED tvättmedel om du inte har en urgammal tvättmaskin.
    * Tvätta alltid med en extra sköljning på programmet
    * Använd inte sköljmedel alls
    * Ge barnen omega 3. mina barn får Eskimo-3 kids som innehåller både omega och dvitamin.

Mina eksem har helt försvunnit efter att jag började med omega kosttillskott! Jag har haft i armveck och knäveck ända från mellanstadiet och för något år sedan när jag började med omega så försvann de! Jag är nu snart 37...

• sommarblomma1

Mina barn använder inte hydrokortison men skulle de känna mycket besvär och tycka det är jobbigt med klådan så får de hydrokortison, men endast om de själva besväras av det.

Man måste inte ha allergi för att ha atopiska eksem!

Själv har jag en lättare form av astma och tyvärr så är det vanligt att har man minst 1 autoimmun sjukdom såsom astma, allergi eller atopiska eksem är det vanligt att man har två av dem eller alla tre. Även om atoiska eksem inte är på grund av allergi.

Svar på tråden Atopiska eksem !