• Anonym

Hur mycket i lön för att jobba som vikarie?

Ska ev. söka jobb som vikarie på en friskola. Det finns lediga jobb som vikarie både på lärarfronten och på fritids. Även som personlig assisten. 
    Vad på ett ungefär borde lönen ligga på?

Jag är inte utbildad något av det här, så ingen erfarenhet på det sättet. (har kontakter, det är så jag ev. kan få jobb, men det tillhör inte tråden) 

• Svar på tråden Hur mycket i lön för att jobba som vikarie?
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-12-29 22:28:08 följande:
    Det låter fantastiskt. Jag har 8 års högskoleutbildning och jobbar 100%, får ut 3500 i månaden. Det kallas fas 3.
    Med tanke på vilken brist det är på förskollärare, som nämndes här ovan, så borde det inte vara något problem för dig att få ett "riktigt" jobb? 
  • Anonym
    Anonym (Anis) skrev 2011-12-29 22:26:20 följande:
    Fast 16.500kr före skatt på en heltid - är det verkligen bättre än 13.000kr på en 75%-tjänst? Nej, orkar inte ta fram kalkylatorn i datorn
    Ca 2500 kr mer i månden, så lite bättre sen är det inte bara lönen som påverkar just nu, det är mycket personligt som gör att jag måste byta jobb. Men vill ju trots allt inte ha det sämre ekonomiskt heller !
  • Anonym
    Chinx skrev 2011-12-29 22:28:19 följande:
    Men tanke på att det just nu är stor brist på framförallt förskollärare så skulle du säkert kunna ha mycket goda chanser på vikariat som barnskötare. Din lön kan säkert hamna på cirka 17.500 eller så. 
    Ja, hon jag pratat med säger att dom är i stort behov av vikarier just nu så!
  • Anonym (Anis)
    Anonym skrev 2011-12-29 22:29:54 följande:
    Ca 2500 kr mer i månden, så lite bättre sen är det inte bara lönen som påverkar just nu, det är mycket personligt som gör att jag måste byta jobb. Men vill ju trots allt inte ha det sämre ekonomiskt heller !
    Fast jag menar om båda omräknas till heltidsarbete. Du kan ju inte jämföra en deltidslön, med en heltidslön...
  • Anonym