• Anonym (Utansex)

Hur påverkas ni av sexbrist?

Hur påverkas ni av sexbrist? Nu menar jag inte det omedelbara som tex man känner sig oattraktiv etc, utan mer långsiktigt. Hur påverkar det ert humör i allmänhet etc?

I mitt fall känner jag att det tar kraft från annat och gör mig irriterad och på dåligt humör.

• Svar på tråden Hur påverkas ni av sexbrist?
  • Anonym

Samma här, först lite irriterad och grinig, sen blir det värre man blir ju nästan sjuk.
    går det över en vecka så är jag inte lätt att leva med ;)

• MHM

Det beror på. När jag varit gravid har vi pratat mycket och då har vi inte haft sex öht efter vecka 20 typ. Då har jag varit väl förstådd med att han inte tycker att det är attraktivt när bebisen är i magen och det har jag förstått och har inte reagerat på det.

Perioder det har varit  väldigt lång tid mellan gångerna utan anledning så blir jag också irriterad och tycker att det är skit.

• Anonym (Lilla My)

Det påverkar mig inte nämnvärt alls faktiskt.

• principisessan

blir lite mer lättretlig, skäller i onödan och allmänt jobbig.. ungefär som pms.. regelbundet sex gör mig till en vansinnigt mycket trevligare sambo helt enkelt, haha 

• Anonym (ingen sexlust)

Hm, min sambo kanske skulle bli trevligare, mindre irriterad och mindre lättretlig om vi hade sex.... Jag har lite lust när jag är gravid, annars inget. Nu är det fyra månader sen lillan föddes och man borde väl försöka få till det. Men jag tänker aldrig på sex. Det har liksom aldrig varit en del av min vardag, trots att jag är 38 år. Det har varit något man gör i början av ett förhållande men sen har det inte varit nåt som funnits i min värld. Inte när jag varit singel heller förstås.

• udda man lkpg

Jag blir sur, irriterad på alla och tappar lusten till det mesta (även sex faktiskt).

• Anonym (Viktigt)

Sex är oerhört viktigt för mig, och då menar jag även närhet, ligga och kramas, kela, känna hud mot hud etc. Sex ska vara ömsesidigt, alltså inte bara att få tömma sig. Min partner måste vara engagerad och också njuta och själv vilja ha sex. Får jag inte detta så blir jag sur och lättretligt och i det långa loppet blir jag deprimerad.

• Royalle

Jag blir jättedeprimerad. Är även ganska petig med hur jag vill ha det i sängen. Så min sängkamrat har det inte enkelt

• Anonym (Tjej29)

Jag mår skitdåligt rent ut sagt. Deppig, lite åt det apatiska hållet, motivationen till allt annat försvinner och jag känner mig smått sjuk (hängig, som innan en förkylning slår till ungefär). Energin försvinner helt enkelt. Värdelöst!

Är glad att jag har en sambo som är precis lika glad i sex som jag är! Solig 

Svar på tråden Hur påverkas ni av sexbrist?